چگونه حامله می‌شویم و مراحل لقاح چیست؟ | ویدیو

چگونگی حاملگی و مراحل لقاح

تایید شده توسط هیئت علمی 30سیب

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشک، مشاوره بگیرید.

بسیاری از افرادی که می‌خواهند پدر و مادر شوند، از مراحل باردار شدن اطلاعی ندارند. اکثر آنها گمان می‌کنند که فقط داشتن رابطه جنسی محافظت نشده برای حامله شدن کافی است. اما قبل از مثبت شدن آزمایش بارداری باید یکسری مراحل پشت هم طی شوند تا شما رسما باردار شوید. اگر در مورد چگونگی حامله شدن اطلاعات کافی داشته باشید، زودتر به نتیجه مورد نظرتان می‌رسید.

در مقاله امروز ابتدا توضیح می‌دهیم که کدام مولفه‌ها برای باردار شدن ضروری هستند، سپس به شرح مراحل حامله شدن می‌پردازیم و در پایان به چند درمان کمک باروری اشاره می‌کنیم. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چگونه یک زن باردار می‌شود؟

همانطور که در ویدیو بالا توضیح دادیم، بارداری زمانی اتفاق می‌افتد که یک سلول اسپرم یک سلول تخمک را بارور می‌کند. این امر می‌تواند در طول مقاربت جنسی اتفاق بیفتد، زمانی که مایع منی به داخل واژن می‌رود. مایع منی حاوی سلول‌های اسپرم است، سلول‌های میکروسکوپی که می‌توانند از واژن به سمت داخلی رحم شنا کنند. رحم عضوی گلابی شکل است که در قسمت پایین شکم قرار دارد. جایی است که تخمک بارور شده لانه‌گزینی می‌کند و به نوزاد تبدیل می‌شود.

آنچه برای باردرای طبیعی لازم است

شاید اینطور بنظر برسد که برخی از زوج‌ها فقط با فکر کردن به بچه می‌توانند باردار شوند اما حامله شدن بسیار پیچیده‌تر از این حرفها است و حتی می‌توان گفت یک معجزه است. برای آنکه یک بارداری سالم اتفاق بیفتد، وجود چند عنصر حیاتی کاملا ضروری است که در زیر بطور مفصل به آنها می‌پردازیم.

عوامل-موثر-بر-بارداری-سالم

تخمک سالم و تخمک گذاری

یک نوزاد دختر در بدو تولد حدود ۲ میلیون تخمک نابالغ دارد. این تخمک‌ها در سنین باروری بتدریج رشد می‌کنند اما مطمئنا همه آنها سالم نخواهند بود. حتی زنان جوان نیز تعدادی تخمک‌ ناسالم دارند. توانایی باردار شدن، رابطه مستقیمی با کیفیت تخمک دارد. اگر تخمک آزاد شده از تخمدان‌ها در هر ماه از نظر ژنتیکی طبیعی نباشد، یا اصلا بارور نخواهد شد یا در لانه گزینی دچار مشکل می‌شود و یا در نهایت به سقط جنین منجر خواهد شد.

برای آنکه تخمک بارور شود، ابتدا باید در فرایندی به نام تخمک گذاری از تخمدان آزاد شود. زمان دقیق تخمک گذاری به طول سیکل ماهیانه شما بستگی دارد. برخی از خانم‌ها به دلیل تنبلی تخمدان (PCO) یا سایر مشکلات سلامتی، تخمک گذاری منظم ندارند. این امر می‌تواند مانعی برای حاملگی باشد اما خوشبختانه داروهای مختلفی برای تحریک تخمک گذاری وجود دارند که می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

اسپرم سالم در انزال

در حالیکه خانم‌ها هر ماه یک تخمک تولید می‌کنند اما آقایان می‌توانند در هر بار انزال حدود ۱۰۰ میلیون اسپرم آزاد کنند که البته همه آنها سالم نیستند و در بهترین حالت فقط یکی از آنها می‌تواند تخمک را بارور کند که از قضا سالم‌ترین آنها است. فاکتورهای سلامت اسپرم عبارتند از تعداد اسپرم نرمال، تحرک، مورفولوژی (شکل طبیعی اسپرم) و حجم اسپرم. اسپرم‌های سالم دارای سرهای گرد و دم‌های بلند و قوی هستند.

شکل سر مهم است زیرا بر توانایی اسپرم برای حل کردن سطح خارجی تخمک و بارور کردن آن تأثیر می‌گذارد. تحرک نیز به توانایی اسپرم برای حرکت اشاره دارد که برای رسیدن به تخمک بسیار مهم است.

برقراری رابطه جنسی در زمان مناسب

یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: «زمانبندی همه چیز است.» رعایت زمانبندی درست برای باردار شدن اهمیت بسیاری دارد. اسپرم سالم می‌تواند تا ۵ روز در بدن زن زنده بماند اما طول عمر تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از تخمک گذاری است بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند که برای باردار شدن از ۴ یا ۵ روز قبل از تخمک گذاری تا یک روز پس از آن مقاربت داشته باشید. اگر دقت به تاریخ نزدیکی باعث استرس شما می‌شود، کافی است ۲ تا ۳ بار در هفته (یک یا دو روز در میان) نزدیکی داشته باشید.

لوله‌های فالوپ باز و سالم

لوله‌های فالوپ، نقش مهمی در مراحل باردار شدن ایفا می‌کنند. آنها همانند بزرگراه‌هایی هستند که تخمک و اسپرم را بهم می رسانند. لقاح احتمالی در همین لوله‌ها اتفاق می‌افتد سپس تخمک بارور شده از همین مسیر به رحم باز می‌گردد و لانه گزینی می‌کند. بنابراین باز بودن لوله‌های فالوپ، یک فاکتور کلیدی در روند حامله شدن است.

رحم سالم

یک رحم سالم برای رشد مداوم و منظم جنین اهمیت بسیاری دارد. مهم‌ترین نشانه‌های یک رحم سالم عبارتند از داشتن ضخامت مناسب اندومتر (بافتی که سطح داخلی رحم را می‌پوشاند)، عدم وجود فیبروم، چسبندگی، بافت اسکار و اندومتریوز که همه اینها می‌توانند در لانه گزینی و رشد جنین اختلال ایجاد کنند.

هورمون‌های متعادل

هورمون‌ها نقش مهمی در لقاح، لانه گزینی و رشد موفق جنین ایفا می‌کنند.مردان برای تولید اسپرم به سطوح مناسب تستوسترون،FSH و LH نیاز دارند. در مورد زنان نیز سطوح LH (هورمون لوتئینه کننده)، FSH(هورمون محرک فولیکول)، استروژن و پروژسترون باید متعادل باشد تا رشد فولیکول، تخمک گذاری، رشد اندومتر و سایر مراحل لقاح بدرستی پیش برود.

مادر سالم

اگرچه واژه سالم برای افراد مختلف، معانی متفاوتی دارد اما در بحث سلامت قبل از بارداری لازم است همه خانم‌ها یکسری اصول مشترک را رعایت کنند بعنوان مثال باید از کشیدن سیگار، مصرف زیاد کافئین و کم تحرکی اجتناب کنند و به خواب و تغذیه خود توجه بیشتری نمایند. ضمنا برای جلوگیری از بروز نقایص لوله عصبی و یکسری مشکلات مادرزادی در جنین، ۳ ماه قبل از اقدام به بارداری حتما از قرص فولیک اسید استفاده نمایند.

چه قدر طول می‌کشد تا باردار شویم؟

برای اکثر زوج‌ها حدود ۶ ماه طول می‌کشد تا بارداری اتفاق بیفتد. گاهی این زمان به یک سال هم می‌رسد. سن و سلامت کلی زن و مرد، به ویژه زن می‌تواند روی مدت زمان بارداری اثر بگذارد. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند سبک زندگی، تعداد روابط جنسی، زمان رابطه جنسی و مشکلاتی مانند سندرم پلی کیستیک و آندومتریوز هم می‌تواند روی این زمان اثر بگذارند.

مراحل باردار شدن

مراحل-لقاح-و-شکل‌گیری-جنین

لقاح فرایندی دقیق و زمانبند است. همه چی باید در زمان و مکان خودش اتفاق بیفتد تا یک لقاح موفق صورت بگیرد. مراحل کلیدی حامله شدن عبارتند از:

۱) وجود تخمک و اسپرم بدون ناهنجاری ژنتیکی در زن و مرد

همانطور که قبلا گفته شد، حتی زنان جوان نیز تعدادی تخمک با ناهنجاری‌ ژنتیکی تولید می‌کنند. با افزایش سن و کاهش کیفیت تخمک بطور طبیعی، درصد تخمک‌های غیر طبیعی نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که با افزایش سن خانم‌‌ها معمولا بارداری دیرتر اتفاق می‌افتد. بعنوان مثال درصد تخمک‌های غیر طبیعی یک خانم ۳۰ ساله حدود ۳۱ درصد است اما در یک خانم ۴۰ ساله به ۵۸ درصد می رسد.

بطور مشابه تولید تعدادی اسپرم غیر طبیعی برای مردان کاملا عادی است. بطور کلی حدود ۴ تا ۱۵ درصد از اسپرم مردان در هر انزال سالم در نظر گرفته می‌شود. اگر مورفولوژی یا شکل اسپرم نرمال بیش از ۴ درصد باشد، طبیعی محسوب می‌شود. شاید ۴ درصد میزان کمی بنظر بیاید اما از آنجا که در هر بار انزال تعداد زیادی اسپرم وجود دارد، ۴ درصد آنها نیز مقدار قال توجهی خواهد بود.

۲) یکی از تخمدان‌ها، تخمک بالغ آزاد می‌کند

در زنانی که بطور طبیعی هر ماه تخمک گذاری می‌کنند، هورمونی به نام FSH‌(هورمون محرک فولیکول) باعث می‌شود هر ماه تعدادی فولیکول نابالغ در هر تخمدان شروع به رشد کند. این فولیکول‌ها استروژن تولید می‌کنند و به رحم سیگنال می‌دهند تا برای بارداری آماده شود.

سلول‌های پوشش داخلی رحم (اندومتر) باید بسرعت رشد کنند تا محیط مناسبی برای جنین فراهم نمایند. از بین این فولیکول‌های در حال رشد، یک فولیکول (و گاهی دو فولیکول) غالب وجود خواهد شد که بسیار بزرگ می‌شود و تخمک آزاد می‌کند. فولیکول‌های باقی مانده دیگر بالغ نمی‌شوند و بتدریج توسط بدن جذب می‌شوند. سپس هورمون LH (لوتئینه کننده) از هیپوفیز ترشح شده و باعث بلوغ نهایی تخمک و پاره شدن فولیکول یعنی تخمک گذاری می شود.

۳) اسپرم با عبور از دهانه رحم و رحم وارد لوله فالوپ می‌شود

پس از مقاربت، هزاران اسپرم از دهانه رحم عبور کرده و وارد رحم می‌شوند اما تنها تعداد کمی از آنها می‌توانند به سمت لوله‌ها بروند و به قسمت انتهایی آن که تخمک در آنجا قرار دارد، برسند. کل سفر اسپرم فقط چند سانتی متر است اما برای بسیاری از سلول‌های کوچک اسپرم، اینکار واقعا دشوار است. با حرکت اسپرم‌ها از طریق واژن به سمت دهانه رحم و سپس قسمت‌های بالاتر رحم، تعداد اسپرم‌های زنده دائما کاهش می‌یابد (از میلیون‌ها اسپرم به هزاران اسپرم و سپس به صدها اسپرم).

۴) اسپرم و تخمک بهم می‌رسند و لقاح اتفاق می‌افتد

این قسمت می‌تواند اصلی‌ترین بخش از مراحل باردار شدن باشد. تعداد زیادی اسپرم به تخمک حمله کرده و سعی می‌کنند لایه بیرونی آن را سوراخ کنند. در نهایت یکی از اسپرم‌ها موفق می‌شود به داخل تخمک نفوذ کند و آن را بارور نماید. روند لقاح تخمک و اسپرم حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد. سطح تخمک پس از نفوذ اسپرم در آن به گونه‌ای تغییر می‌کند که مانع ورود اسپرم‌های دیگر شود.

۵) تخمک بارور شده (نطفه) از لوله فالوپ به سمت پایین حرکت می‌کند و به رحم می‌رود

بعد از لقاح بلافاصله فرایند تقسیم سلولی آغاز می‌شود و در همین زمان، تخمک بارور شده از لوله فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند و همزمان به رشد خود ادامه می‌دهد. سلول‌های تخمک تقسیم شده و شروع به ایجاد سلول‌هایی می‌کنند که به جنین و جفت تبدیل می شود.عبور تخمک بارور شده از لوله فالوپ حدود ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد و سپس به رحم می‌رسد.

۶) لانه گزینی و رشد جنین در رحم

لانه گزینی بطور متوسط ۶ تا ۱۰ روز پس از تخمک گذاری اتفاق می‌افتد. اندومتر، سیگنال‌هایی را به جنین می‌فرستد و آن را به داخل می‌کشد تا لانه گزینی کند. هر چه اندومتر ضخیم‌تر باشد، این پیام‌ها برای جنین قوی‌تر خواهد بود و احتمال موفقیت لانه گزینی بیشتر است. پس از لانه گزینی موفق، هورمون hCG آزاد می‌شود. آن، همان هورمون بارداری است که توسط تست‌های بارداری تشخیص داده می‌شود.

اسپرم چگونه وارد رحم می‌شود؟

اسپرم چگونه وارد رحم می‌شود؟

سلول تخمک هر ماه در یکی از تخمدان‌های زن تولید می‌شود. تخمدان سلول تخمک را در لوله فالوپ آزاد می‌کند، جایی که تخمک می‌تواند توسط یک سلول اسپرم بارور شود. اسپرم با شنا کردن، از طریق واژن و دهانه رحم وارد رحم می‌شود. دهانه رحم در طول تخمک‌گذاری کمی باز می‌شود و پلاک مخاطی نازک‌تر و آبکی‌تر می‌شود. این امر باعث می‌شود اسپرم راحت‌تر از طریق دهانه رحم به سمت رحم شنا کند. 

هنگامی که اسپرم به رحم می‌رسد، به سمت لوله‌های فالوپ شنا می‌کند، جایی که لقاح انجام می‌شود. سفر از واژن به لوله‌های فالوپ می‌تواند از ۳۰ دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. سرعت سفر به عوامل مختلفی از جمله سلامت و کیفیت اسپرم، ضخامت مخاط دهانه رحم و انقباضات عضلانی رحم و لوله‌های فالوپ بستگی دارد. 

لوله‌های فالوپ دو لوله نازک هستند که تخمدان‌ها را به رحم متصل می‌کنند. اگر سلول تخمک بارور نشود، در دوران قاعدگی از رحم عبور کرده و از طریق واژن از بدن خارج می‌شود. اگر سلول تخمک بارور شود، در پوشش داخلی رحم لانه‌گزینی می‌کند و شروع به رشد می‌کند. 

 لقاح چند روز طول می‌کشد؟

 لقاح چند روز طول می‌کشد؟

لقاح ممکن است در عرض چند دقیقه تا چند روز پس از رابطه جنسی رخ دهد. با این حال، سلول تخمک تنها برای حدود ۱۲-۲۴ ساعت پس از تخمک‌گذاری زنده است؛ بنابراین، اگر قصد بارداری دارید، داشتن رابطه جنسی در این دوران بسیار مهم است. 

پس از این، تخمک بارور شده به سمت لوله فالوپ رفته و در دیواره رحم کاشته می‌شود. این روند حدود ۶-۱۰ روز طول می‌کشد. بنابراین، به طور کلی، لقاح می‌تواند از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد، که این امر به عوامل متعددی مانند زمان رابطه جنسی، سلامت اسپرم و تخمک و چرخه قاعدگی زن بستگی دارد.

حامله شدن با روش‌های کمک باروری

حامله-شدن-با-روش‌های-کمک-باروری

همانطور که متوجه شدید باردار شدن، روندی پیچیده و دقیق است که به هماهنگی عوامل متعددی نیاز دارد. بنابراین تعجبی ندارد که در برخی موارد دیرتر اتفاق بیفتد یا نیاز به مداخله پزشکی داشته باشد. از هر ۱۰ زوج، ۸ مورد در صورت داشتن رابطه جنسی محافظت نشده و منظم در عرض یک سال باردار می‌شوند. اما اگر بعد از این مدت حاملگی اتفاق نیفتد، یعنی مراحل باردار شدن با مشکل مواجه شده و لازم است از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. او با توجه به نتایج آزمایش‌ها، سونوگرافی و معاینات بالینی شما و همسرتان، مشکل احتمالی را تشخیص خواهد داد و یکی از سه درمان زیر را به شما توصیه خواهد کرد:

  • القای تخمک گذاری با دارو‌های محرک
  • لقاح داخل رحمی (IUI)
  • لقاح آزمایشگاهی (IVF)

راه‌های افزایش احتمال بارداری

برای افزایش احتمال بارداری راهکارهای مختلفی وجود دارد. در این بخش راه‌های افزایش احتمال بارداری را بررسی می‌کنیم.

۱) دنبال کردن چرخه تخمک‌گذاری

تخمک‌گذاری فرایندی است که طی آن تخمک از تخمدان آزاد می‌شود. شما می‌توانید تخمک‌گذاری خود را با استفاده از روش‌های مختلفی ردیابی کنید، مانند نمودار دمای پایه بدن، کیت‌های پیش‌بینی تخمک‌گذاری، و بررسی مخاط دهانه رحم. هنگامی که از زمان تخمک‌گذاری مطلع شدید، می‌توانید در طول دوره باروری خود، یعنی ۵-۶ روز منتهی به تخمک‌گذاری و روز تخمک‌گذاری، رابطه جنسی داشته باشید. زوج هایی که در این مدت رابطه جنسی دارند، احتمال بارداری بیشتر هم دارند. 

برقراری رابطه جنسی منظم

هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، احتمال بارداری شما بیشتر می‌شود. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید منظور ما داشتن رابطه جنسی روزانه نیست و در واقع این کار می‌تواند شانس باردار شدن شما را کاهش دهد. سعی کنید ۲ تا ۳ بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید، به خصوص در چرخه تخمک‌گذاری.

داشتن سبک زندگی سالم

برای افزایش احتمال بارداری باید یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید. رژیم غذایی سالم داشته باشید. سیگار نکشید. الکل مصرف نکنید. به طور منظم ورزش کنید. استرس را کاهش دهید.

وزن مناسب

اضافه وزن یا کم وزنی می‌تواند باردار شدن را دشوارتر کند. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن حتی اندک، می‌تواند باروری شما را بهبود بخشد. اگر کمبود وزن دارید، افزایش وزن نیز می‌تواند شانس باروری را افزایش دهد.

مراجعه به پزشک و چکاپ منظم

اگر می‌خواهید احتمال باروری خود را افزایش دهید، بهتر است به طور منظم به پزشک مراجعه کنید و تحت نظر باشید تا هر گونه بیماری زمینه‌ای که می‌تواند روی باروری اثر بگذارد، زودتر شناسایی و برطرف شود.

راه‌های افزایش احتمال بارداری

آیا پوزیشن خاصی برای بارداری وجود دارد؟

هیچ پوزیشن خاصی نمی‌تواند بارداری را تضمین کند؛ اما بهتر است در زمان انتخاب آن به نکات زیر توجه کنید:

  • وضعیتی را انتخاب کنید که فشار را از روی شکم شما کم کند. 
  • از قرارگیری در موقعیت‌هایی که به دهانه رحم فشار وارد می‌کند، خودداری کنید. 
  • به بدن خود گوش دهید. اگر هر چیز ناراحت‌کننده را احساس کردید، رابطه را متوقف کنید. 
پوزیشن خاص بارداری

حرف آخر

لقاح موفق به یک تخمک سالم، اسپرم سالم، لوله های فالوپ باز، رحم سالم با ضخامت مناسب، مقاربت جنسی در زمان مناسب، هورمون‌های متعادل و یک مادر سالم نیاز دارد. حتی زوج‌های جوان سالم نیز در هر ماه فقط ۲۰ تا ۲۵ درصد شانس باردار شدن دارند. احتمال تولید تخمک‌های غیر طبیعی با بالا رفتن سن خانم‌ها افزایش می‌یابد که این امر، باردار شدن را دشوار می‌سازد و احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد. بطور کلی توصیه می‌شود که زوج‌ها ۶ تا ۱۲ ماه تلاش برای بارداری طبیعی تلاش کرده و سپس برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنند (زنان زیر ۳۵ سال پس از یک سال اقدام به باردرای و زنان بالای ۳۵ سال پس از ۶ ماه تلاش از متخصص زنان و زایمان کمک بگیرند).

از همراهی شما تا پایان مقاله امروز بسیار سپاسگزاریم. چنانچه سوال یا نظری در مورد مطالب فوق دارید، لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

ucsfhealth

tommys

tinylove

cnyfertility

۲۴۸ دیدگاه. Leave new

  • سلام من ۱۰روز مانده به پریودی کمر و شکمم خیلی درد میکند تست گرفتم یکی قرمز یکی کمی قرمز میخواستم بدونم من باردارم یا نه

    پاسخ
  • سلام من تقریبا بعد ۲ هفته پریودی ۳ دفه رابطه داشتم بدون پیشگیری احتمال حاملگی وجود داره؟
    درضمن من سر موقع پریود میشم
    ولی درد دارم هنگام پریود

    پاسخ
  • بله عزیزم
    مبارک باشد

    پاسخ
  • بای باررابطه جنسی زن باردار میشود ؟؟؟

    پاسخ
  • چطوری از بارداری ناخواسته پیشگیری کنیم؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید من پنج روز از آمپول hcgگذشته ایا نزدیکی لازم ما چهار روز نزدیکی داشتیم وه هیچ علام هم ندارم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشی
    من ۷ ماهه ازدواج کردم و ۳ ماهه اول پیشگیری داشتم ولی ۴ ماهه دیگه پیشگیری نمیکنم و حامله هم نشدم ماه اول دکتر رفتم گفت احتمال بارداری ۵۰ فیصد وجود داره و اون ماه پریود شدم ولی کمی دیر تر از وقتش و الآنم ۳ ماهی میشه وسط ماه ینی دو هفته از اولین روز پریودیم میگذره و دو روزی لکه بینی دارم این ماهم داشتم ولی خیلی خفیف و دو روز و. ماه قبلی دو هفته بعد از اولین روز پریودیم بود لکه که گفتن روز تخمک گذاری هست بعد روز تخمک گذاری ۶ روز بعدش دوباره لکه بینی خفیف داشتم و تموم شد و اون ماه ۵ روز پریودیم عقب افتاد و این ماهم لکه بینی داشتم و هنوز وقت پریودیم نرسیده
    میخواستم کمکم کنین ????

    پاسخ
  • داکتر صاحب اگر دخول جنسی نشود احتمال حامله گی ایحاد می شود

    پاسخ
  • سلام میخواستم بگم من یه هفته است اقدام به بارداری کردم اما فعلا تست ندادم اما خب یک بار تازگیا خودارضایی کردم و ارضا شدم اگر باردار هم شده باشم باعث میشه که جنین از بین بره؟؟؟

    پاسخ
  • ببخشید سلام من میخواستم اقدام به بارداری کنم چه روز تخمک گزاری حساب میشه

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من دو سال جلوگیری طبیعی انجام دادم الان پنج ماهه که جلوگیری را کنار گذاشتم ولی هنوز حامله نشدم میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام من ۵ماه جلوگیری کردم برای بارداری ولی دیشب اقدام ب حاملگی کردیم.
    همسرم برای حال حشری بیشتر قرص میخوره هفته ایی ی بار و مشروب هم استفاده میکنه من خودمم قبلا استفاده میکردم مشروب ایا این تاثیزی داره ک حامله نشم؟

    پاسخ
    • سلام باید تحت نظر پزشک باشید.الکل شاید مانع بارداری نشه ولی قطعا روی بارداری اثر میذاره.روی سلامت جنین بیشتر اثر منفی میذاره

      پاسخ
  • سلام من ۵ماه جلوگیری کردم برای بارداری ولی دیشب اقدام ب حاملگی کردیم.
    همسرم برای حال حشری بیشتر قرص میخوره هفته ایی ی بار و مشروب هم استفاده میکنه من خودمم قبلا استفاده میکردم مشروب ایا این تاثیزی داره ک حامله نشم؟

    پاسخ
  • سلام خیلی موضوع پیچیده ای

    پاسخ
  • سلام برای باردار شدن باید دقیقا چکار کرد؟

    پاسخ
  • Avatar
    شادیه حسین زاده
    فروردین ۵, ۱۴۰۲ ۹:۰۷ ب٫ظ

    من ۳۸روز یک بار پریود میشم وپریود میشم حالت تحو دارم دلیلش چ میتونه باش

    پاسخ
  • سلام خسته نباشی من الان یک ماه هست سقط جنین داشتم بچه اولم بود تو ۸هفته بهم گفتن باید امپول روگام بزنی ولی من وقتش دیگه گذشته بود ایا برای برای بارداری بعدی مشکلی پیش نمیاد

    پاسخ
  • سلام وقت بخیرمن یه هفته پیش نزدیکی محافظت نشده داشتم ودوروز بعدش قرص جلوگیری اورژانسی خوردم امایکی دوروزه حالت تهوع وخستگی زیادی دارم ممکنه باردارباشم؟

    پاسخ
    • سلام . تا زمان تاخیر حداقل ۱۰ روزه ی قاعدگی نمیتوان در مورد بارداری تصمیم گرفت . ولی احتمال این هم وجود دارد که علائم شما به علت حجم بالای هورمون داخل قرص باشد .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیرمن یه هفته پیش نزدیکی محافظت نشده داشتم ودوروز بعدش قرص جلوگیری اورژانسی خوردم امایکی دوروزه حالت تهوع وخستگی زیادی دارم ممکنه باردارباشم؟

    پاسخ
  • چه طور باردار بشیم برای اولین در شب عروسی

    پاسخ
  • سوال هاتون خیلی ابتدایی هستن

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر آیا عفونت ربطی به حامله شدن میشه؟ ،من رابطه جنسی داشتم جلوگیری نکردم بعداز ۴روز دیگه پریود شدم آیا حامله نیستم؟ و چقدر طول میکشد که بدونی حامله هستی؟برای این که سریع حامله بشی باید چ اقدامی کنی ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  • سلام من پسر هستم شیش ماه شده عروسی کردم ولی خانم باردار نشده رفتم آزمایش دادم میگه اسپر شما ضعیف هست میشه برایما جواب بیدی

    پاسخ
  • میگن اسپر من ضیف است پس من چی کار کنم آیا میشه خانم باردار بیشه

    پاسخ
  • سلام من ۳۷ سالمه یه سال ازدواج کردم .۳ماهه اقدام به بارداری کردم .ولی نشدم .خودم سونوگرافی رفتم اوکی بود شوهرمم آزمایش اسپر م داده اونم خوب بود .مشکل کجاس؟

    پاسخ
    • سلام شانس بارداری در هرماه ۲۵_۳۰ درصد هست.اگر تا یکسال، هرماه اقدام کردید و نتیجه نگرفتید برای آزمایشات ناباروری باید مراجعه کنید.

      پاسخ
  • سلام من ۷ ماه شده از عروسیم ۲ ماه اولشو جلوگیری کردم ۴ ماه میشه ک قصد بچه دار شدن رو دارم ولی نمیشم چیکار کنم؟

    پاسخ
    • سلام شانس بارداری در هر ماه ۲۵-۳۰% هست .اگر تا یکسال، هرماه اقدام کردید و بازهم باردار نشدید باید بررسی بشید شما و همسرتون از نظر ناباروری.

      پاسخ
  • سلام من یک سال نیمه اقدام به بارداری کردم ولی هنوز بادرار نشدم میشه بهم بگین چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام من دارو محرک تخمک استفاده کردم این ما لتروزول و hsg الان یک هفتسک نزدیکی دارم و امروز ۱۹ سیکلم هست کمر درد و پا درد دارم و گاهی زیر شکمم درد میکنه
    ممکنه باردار باشم؟

    پاسخ
  • سلام خود ارضایی سبب چه چیزی میشود ؟ برای بچه

    پاسخ
  • سلام ببخشید من درهفته ۳ یابیش تر رابطه دارم الان اقدام به بارداری کردم ولی هیچ علائمی ندارم چیکارکنم زود باردارشدن ۲۳ سالمه ۴ ماه عروسی کردم

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۱:۲۰ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. در صورت عدم ابتلا به تنبلی تخمدانفق مشکلاتی مانند دیابت و تیروئید، تا یکسال نزدیکی منظم و بدون جلوگیری فرصت بارداری دارید و جای نگرانی نیست.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید آیا لخته ی های خون هنگام پریود شدن طبیعی هست یا ن

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۱:۱۶ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. لخته های بزرگ تر از یک سکه طبیعی نیست. اگر در طی پریئد دائما لخته دفع کنید، باز هم طبیعی نیست. اما اگر بعد از خواب شبانه لخته دفع کردید مورد نداره چون در طی خواب خون در واژن جمع شده و لخته شده. یعنی منشا این لخته از رحم نیست.

      پاسخ
  • سلام .
    ببخشیدمن شب برای بارداری اقدام کردم، سر ظهر که از خواب بیدار شدم کلا حالت تهوع داشتم تا الان که دو روزه از نزدیکی مان می گذره، باز تهوع دارم
    البته من قرص lp و کوالی فول هم استفاده می کردم.
    لطفا بفرمایید علت تهوع بنده چه می تونه باشه.

    پاسخ
  • سلام من نه ماهه ازدواج کردم.کمی تنبلی تخمدان داشتم ولی دارومصرف کردم پریودی هام منظم شد والان اقدام ب بارداری کردم ده روزپس ازرابطه تست زدم ولی منفی بود.بایدچیکارکنم؟

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر، ده روز برای پاسخدهی بیبی چک کمه. از طرفی من اصلا بیبی چک رو توصیه نمیکنم. بنابراین جهت اطمینان از بارداری تست بتا بدید.

      پاسخ
  • سلام من اقدام کردم واین ماه پریود نشدم اما چند روزی لک بینی داشتم زیر دلمم سمت چپ هراز گاهی یه تیر میکشه بی بی چک زدم منفی بود چقدر بعد نشون میده

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. بنده برای اطمینان از بارداری به هیچ عنوان بیبی چک رو توصیه نمیکنم. مواردی بودن که بیبی چک منفی بود و باردار بودن و برعکس. بنابراین جهت اطمینان از بارداری ازمایش بتا بدید.

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر من با داروهای محرک لتروزول و امپولhmgوhcgبهم گفتن که دوتا تخمک خیلی خوب دارم بنظرتون با سابقه ی قبلی تنبلی تخمدان و اینکه ژن دور دوقلو زایی داریم احتمال اینک دوقلو باردار بشم هست؟

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ب٫ظ

      سلام وقتتون به خیر. با توجه به داروهایی که مصرف کردید و ژن دوقلویی، ممکنه دوقلو باردار بشید.

      پاسخ
  • سلام تاریخ ۹اردیبهشت پریود شدم تا تاریخ ۱۵ بعد رابطه بدون پیشگیری داشتم تاریخ ۲۴و ۲۵من لکه بینی خیلی خفیفی داشتم طوری که وقتی دستمال کشیدم متوجه شدم الانم دیگه هیچ لکه بینی ندارم ممکن هست باردار شده باشم یا لکه بینی تخمک گذاریم بوده

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲ ۳:۴۹ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. لکه بینی لانه گزینی ۴ هفته بعد از پریود اتفاق میافته. یعنی حدودا ۹ خرداد باید خونریزی لانه گزینی رو مشاهده کنید.

      پاسخ
  • با مالش روی واژن و اسپرم هیچی نریزه روش باردار میشیم؟؟ میشه جواب بدین

    پاسخ
  • سلام من ۲۷تم هرماه مریض میشدم بعد مریضیم ۷تم رابطه داشتم و۲۷تم مریض نشدم میخواستم ببینم حامله شدم یانه

    پاسخ
  • سلام من دوتا سقط داشتم بعد ازمایشات نشون میده که وقتی باردار میشم خونم لخته میشه علت چی میتونه باشهح?

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر،من اقدام به بارداری کردم قبل پریودی،رابطه داشتم یه روز درمیون الان ۳۱هست عادت ماهیانم شروع شده رابطه داشتیم برای بارداری چرا بایدباردار نباشم چه علتی داره خیلی نگران هستم ممنون میشم راهنمایم کنید

    پاسخ
    • سلام اقدام به بارداری باید حوالی تخمک‌گذاری باشه.شانس بارداری برای زوج ها ۲۵_۳۰درصد در هر ماه هست.اگر هرماه اقدام کردید و تا یکسال موفق به بارداری نشدید باید آزمایشاتی انجام بدید تا علت یابی بشه.

      پاسخ
  • سلام
    کسانی سن بین ۳۹تا۴۰رو دارن
    باردار شدن با یکبار رابطه ممکن هست؟
    اگر نه با چندبار رابطه بارداری اتفاق میفته؟

    پاسخ
    • سلام شانس بارداری برای زوجین در هرماه ۲۵_۳۰درصد هست.اگر تا یکسال با هرماه اقدام بازهم باردار نشدید باید آزمایشات مربوط را بدید تا علت یابی بشه.

      پاسخ
  • سلام من یک هفته هست که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز موقع پریودیم نشده که بفهمم باردارم یا نه باید چیکار کنم که قبل از پریدم بفهمم باردارم با تشکر

    پاسخ
  • سلام. من به مدت تقریبا ۱سال آمپول ضد بارداری ۳ماه استفاده میکردم ۱سال مرتب استفاده میکردم اما الان ۳ماه استفاده نمیکنم اما خونریزی نا منظم دارم در ماه حداقل ۳بار خونریزی میکنم واسه هربار واسه ۲یا۳ روز و پریودیم تاریخش نا منظم شده

    پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم جلو گیری نمیکنم احتمال بارداری وجود داره

    پاسخ
    • سلام ابتدا باید تنبلی تخمدانتون رو از طریق اصلاح سبک زندگی درمان کنید و بعدش اقدام به بارداری کنید

      پاسخ
  • سلام من روز ۸سیکل قائدگیم نزدیکی داشتیم که کاندوم پاره شد، یعنی فردای روزی که پاک شدم، پریودیهای من ۲۸روزه هست و روز تخمک گذاریم ۱۴پریودیم هست، الان تست زدم و مثبت شد، به نظرتون با اون فاصله بچه دختر میشه درسته؟؟

    پاسخ
  • سلام من ۲۲سالمه و به مدت دوای سه هفته رابطه بدون جلوگیری داشتم امکان بارداری هست؟
    چون بی بی چک زدم منفی نشان داد؟
    بعد از ۵ماه جلوگیری الان یک ماهی است که جلوگیری ندارم

    پاسخ
    • سلام بی بی چک باید ۷الی ۱۰روز بعد از عقب افتادن پریودی استفاده کرد.بله احتمال بارداری هست

      پاسخ
  • سلام بارداری فقط با رابطه جنسی هست)؟؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر. من ۸ ماه که ازدواج کردم تو چند ماه اول رابطمون طبیعی جلوگیری می کردم ولی الان سه ماه برا بارداری اقدام کردم ولی نتیجه ای نگرفتم لطفا راهنمایی کنید.یه چیز دیگه هر ماهی که نزدیک قاعدگی باهمسرم رابطه داشتیم هم قاعدگیم بهم میریزه یعنی سر وقتش نیست در حد یه روز یا دوروز عقب جلو میفته باید چیکار کنم

    پاسخ
    • سلام هر زوج در هر ماه۲۵_۳۰ درصد شانس بارداری دارن.اگر طی یکسال هرماه اقدام کردین و نتیجه نگرفتید ،برای بررسی های بیشتر جهت ناباروری باید مراجعه کنید و ازمایش های مربوطه رو انجام بدید.

      پاسخ
  • سلام
    آیا ۲ روز بعد از عادت ماهانه رابطه بدون پیشگیری باشه احتمال بارداری هست؟

    پاسخ
  • سلام من سه سال پیش سزارین کردم ک بچم از هفته ای ۲۷ تا وقتی که به دنیا آمد من خون ریزی زیاد داشتم البته بگم ک بچم جفتش سر رای بود با خون ریزی زیا الان هم یک سال ک از هچ جلوگیری استفاده نمیکنم تا ب الانم باردار نشدم با یدچکار کنم ک زودتر باردار بشم چون سندم زیاد بشه هم برای خودم خوب نیست هم برای بچه ممنون

    پاسخ
    • سلام . با توجه به اقدام یکساله و عدم وقوع حاملگی ، لطفا به پزشک متخصص زنان جهت دریافت درمان مناسب مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام من سه روز پیش اقدام به بارداری کردم امروز مبل جا به جا کردم احساس کردم کمرم داره گرم میشه نکنه چیزی بشه؟یا تو سه روز لقاح در حدی میشه که با این چیزا سقط شه؟

    پاسخ
    • سلام از الان نمیشه نظر قطعی گفت.برای اطمینان از بارداری میتونید یک هفته تا ده روز بعد از عقب افتادن پریودیتون از بی بی چک و تست بتا استفاده کنید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشیدمن ۲۴فروردین تا۳۰فروردین پریودبودم ۱۷خردادسونوگرافی دادم گفتن ۸هفته و ۳روزه بی زحمت میتونین بگین دقیقاچ روزی باردارشدم؟

    پاسخ
    • سلام زمان دقیق باردار شدنتون مشخص نمیشه و این تاریخ چند روزی خطا داره ولی تقریبا سه ماه پیش باردار شدید

      پاسخ
  • سلام من یه ۵ روز پیش اقدام کردم و روز اول دل درد داشتم والان ادرارم زیاد شده وبه بو هم حساس شدم امکانش هست علاعم حاملگی باشه

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من روز ۹،۱۱،۱۲ و ۱۴ سیکلم اقدام به بارداری داشتم و از روز ۱۶ تا ۱۸ دل درد و کمر درد شبیه به پریودی داشتم امکان بارداری وجود داره؟ چه زمانی میتونم آزمایش بدم ؟

    پاسخ
  • سلام من اول پریودام منظم بود ،الان از وقتی اقدام به بارداری میکنم،نامنظم میشم،هرماه تاریخ پریود فرق میکنه،بنظرتون تو تخمک گذاری مشکلی هست؟

    پاسخ
  • سلام من با نامزدم رابط جنسی داشتم دختر هستم اما لای گذاشت وسط اما ابش ریخت پایین رو فرش اما میترسم من باردار میشم یانه????لطفا جواب بدین دارم سکتع میکنم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من تازه ازدواج کردم ولی فعلا قصد بچه دار شدن نداریم و دیشب رابطه داشتیم اونم دو بار برای بار اول اسپرمو بیرون ریختم و با دستمال التمو تمیز کردم و بعد چند دقیقه دوباره شروع کردم و بارم بیرون ریختم گفتم ایا امکانش هس بار دار بشه چون برای بار دوم التمو نشستم گفتم شاید یکم اسپرم روش باشه وباردار بشه

    پاسخ
    • سلام.اگر بعد از اولین انزال ادرار نکردید در پیشاب شما ممکنه اسپرم وجود داشته باشه و این باعث بارداری بشه.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من ۳۶سالم هست ۹ ازدواج کردم جلوگیری داشتم یک هفته هست که دیگه جلوگیری نمیکنم چقدر امکان باردار شدن دارم

    پاسخ
    • سلام . با توجه به سنتون ممکنه کمی باردار شدنتون در حالت عادی به تاخیر بیفته . فعلا تا ۶ ماه بدون جلوگیری و در زمان تخمک گذاری اقدام کنید . در صورت عدم بارداری حتما به پزشک مراجعه کنید تا زمان رو از دست ندید .

      پاسخ
  • سلام من بعد از رابطه چی کار کنم که زود باردار بشم تشکر

    پاسخ
    • زمان تخمک گذاریتون رو با استفاده از کیت‌های تخمک گذاری ثبت کنید و حوالی تخمک گذاری یک روز درمیان رابطه جنسی داشته باشید
      پوزیشن خاص یا بالا نگه داشتن پا در روند باروری سریع اثر اثبات شده‌ای ندارن

      پاسخ
  • سلام ببخشید من همیشه ۴ ۵ روز جلوتر پریود میشدم ماه پیش ۲۰ ام خرداد پریود شدم و ۹ روز طول میکشه همیشه
    هفته پیش رابطه محافظت نشده داشتیم که خیلی منی وارد واژنم شد
    امروز که ۲۱ امه پریود شدم ولی مثل همیشه سینه درد و ‌‌…نداشتم چون همیشه یه هفته جلوتر سینه درد میگرفتم.میخواستم بپرسم امکان بارداری هست یا نه؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    بعد از رابطه جنسی محافظت نشده چند روز بعد علائم حاملگی رخ میده؟
    بیبی چک چ زمانی باید استفاده بشه برای اطمینان؟
    کلا چند درصد احتمال حاملگی وجود داره اگه رابطه محافظت نشده یعنی بدون کاندوم داشته باشیم ؟ ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • سلام بی بی چک بعد از عقب افتادن پریود میتونید استفاده کنید
      و ازمایش خون ۸ روز بعد از رابطه حاملگی و مشخص میکنه
      طبق امار ۲۰-۲۵ درصد احتمال حاملگی هست اگر زوجین سالم باشن اما قطعی نیست این عدد

      پاسخ
  • سلام دوستان من ۳۷ سال دارم و تقریبا دوسال ازدواج کردم. دوماهه رابطه بدون پیشگیری دارم. دکتر گفته تنبدیلی ضعیف تخمدان دارم. دارو داده، ممکن هست که در این شش ماه باردار بشم؟ سایز فولیکولهام قبل از شروع این داروها کوچیک بوده الان رو نمیدونم، کسی هست این مشکل من رو داشته باشه.

    پاسخ
  • سلام . من سیکل قاعدگیم ۳۸ روزه هست . برای نزدیکی به قصد قاعدگی چندم سیکلم باید نزدیکی داشته باشم. و اینکه معمولا میگن یک شب درمیون باید رابطه داشت. یعنی اگه تقریبا هر شب باشه اشتباهه؟ ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  • سلام دکتر برای تنبلی تخمدانهای من داروهایی از قبیل ( رفولیک ، کپسول اوابوست ، پودر اینفویل و قرص دوابست رو داده ) این داروها برای من که ۳۷ سالمه کافیه؟ و اینکه زمان مناسب خوردنشون چه تایمی از روز باشه بهتره؟ ممنون میشم راهنمایی منید. دکترم الان ایران نیست و منشیش نحوه مصرف داروهامو گفته

    پاسخ
  • من هشت سال جلوگیری طبیعی داشتم الان قصد بارداری دارم واسه ماه اقدام کردم ولی هنوز چیزی معلوم نیست ومی خواهم بچه پسر باشه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام.تنها راهی که جنسیت بچه۱۰۰% همونی باشه که میخواید،باید از IVF کمک بگیرید.رژیم های تعیین جنسیت ۱۰۰% نیست

      پاسخ
  • سلام دختر من یازده سالشه ولی هنوز سینه هاش رشد نکردن یک لکه کوچیک تو لباس زیرش دیدم نگان هستم میشه راهنماییم کنین

    پاسخ
  • سلام من ۹ساله ازدواج کردم جلوگیری طبیعی داشتم ولی حالا یک هفته هست جلوگیری نمیکنم ۴ برج بد باید پریود بشم ولی امروز که ۲۷ برج هست کمی زیره شکمم درد میکنه و لکه قهوی رنگ دارم بنظرتو باردار هستم یا نه

    پاسخ
  • تست بارداری از یک هفته قبل از پریود جواب میده؟

    پاسخ
  • سلام من برای بارداری اقدام کردم توی تایم ۸ روزی که مشخص میشه بارداد هستم یا نه نیازهست که احتیاط کنم یا ورزش سنگین انجام ندم یا فعلا خطری تهدید نمیکنه؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من ازمایش دادام بتا ۳۰۰۰ است رفتم سونوگرافی دادام گفتن فقط ساک حاملگی است بدون وجود جنین ایا احتمال داره که بچه تو ساک تشکیل نشه

    پاسخ
  • سلام همسر من واریکوسل ۱و۲ داره الان هفت روزه پریودم عقب افتاده و بیبی زدم منفی بود امکان حاملگی وجود داره صبر کنم

    پاسخ
    • شما چون رابطه محافظت نشده داشتید احتمال بارداری هست. بهترین زمان استفاده از بی بی چک یه هفته تا ده روز بعد از عقب افتادن پریودیتون هست.اگر این موقع استفاده کردید و مثبت شد برای اطمینان ازمایش بتا هم بدید. اگر ازمایش بتا منفی شد احتمال حاملگی رد میشه

      پاسخ
  • ببخشید من دوسال پیشگیری میکنم الان ۱۲ روز اقدام به بارداری کردم بهداشت منو به ازمایش پیش بارداری نوشت اگ باردار باشم تو ازمایش دیده میشه؟

    پاسخ
    • سلام ازمایش پیش از بارداری فرق داره و برای بارداری از ازمایش بتا استفاده میشه و باید جداگانه ازمایش بدید

      پاسخ
  • سلام منه ده روزی میشه پریودم عقب افتاده امروز دوتا تست دادم بی‌بی چک مثبت بود آزمایش خون ندادم هنوز ب نظر شما حامله شدم از روز اولش هم جلوگیری نکردم دوماه ازدواج کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام بله احتمال بارداری هست چون رابطه محافظت نشده داشتید. تست بتا هم بدید که قطعی مشخص بشه بارداریتون

      پاسخ
  • سلام من ده روزی میشه پریودم عقب افتاده امروز دوتا تست دادم بی‌بی چک مثبت بود آزمایش خون ندادم هنوز ب نظر شما حامله شدم از روز اولش هم جلوگیری نکردم دوماه ازدواج کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام من تازه حال رابطه نداشتم چهارده سالمه و الان مثانه و زیر دلم درد داره و زیر سینه هام و حالت تهوع یعنی چی ؟

    پاسخ
  • سلام من روز ششم پریودیم رابطه بدون دخول داشتم بدون ریختن منی
    یازده روز از رابطمون میگذره سه بار کیت بارداری استفاده کردم منفی بوده
    امکان بارداری هست ؟
    سیکلم هر ٢٨

    پاسخ
  • سلام من نزدیک دوماه هست که باردار هستم میخواستم ببینم چطوری نزدیکی انجام بدم که واسه بچه مشگلی نداشته باشه

    پاسخ
    • سلام اگر پزشکتون، احتمال حاملگی پر خطر رو رد کرده مثلا جفت سر راهی و.. نداشتید و استراحت مطلق نیستید.میتونید رابطه داشته باشید و به جنین آسیبی وارد نمیشه

      پاسخ
  • سلام چند روز رابطه داشتم میخوام بدونم حامله هستم یانه

    پاسخ
    • سلام اگر رابطه محافظت نشده داشتید، احتمال بارداری هست.برای اطمینان از بارداری یک هفته تا ده روز از زمان پریودیتون گذشت میتونید از بی بی چک و ازمایش بتا استفاده کنید.

      پاسخ
  • سلام
    من ۲۱سالمه دوسال جلو گیری طبیعی داشتم حالا سه ماه میشه اقدام به بارداری کردم نشد رفتم دکتر گفت که مشکل هورمونی و تبلی تخمدان داری واسم قرص سیپروترون کامپاند داده حالا اونم مصرف میکنم جلو گیری هم نمیکنم امکان داره بارداربشم؟
    لطفاً جواب بدین

    پاسخ
    • سلام تا تنبلی تخمدان اصلاح نشه باردار نمیشید و یا احتمالش خیلی کمه
      .بهترین درمان تنبلی تخمدان اصلاح سبک زندگی هست.

      پاسخ
  • سلام ۲۸ سالمه از فروردین اقدام کردم ولی هر ماه پریودم منظمه ازمایشم دادم مشکلی ندارم …. الان ۴ ماه شده که اقدام کردم چیکار کنم زودتر باردار بشم ؟؟

    پاسخ
    • سلام . در ابتدا اصلاح سبک زندگی خیلی مهمه . تغذیه مناسب و خواب کافی و استراحت کافی برای هم شما و هم همسرتون لازمه . حدودا از ۳ روز قبل تا ۳ روز بعد تخمک گذاری یک شب درمیان اقدام رو داشته باشید . اگر بارداری رخ نداد ، حتما به پزشک جهت معاینات و آزمایشات تکمیلی مراجعه فرمایید .

      پاسخ
  • سلام آیا زودانزالی برای بارداری ضرر داره؟

    پاسخ
  • سلام من رابطه بدون جلوگیری داشتم چندروز بعد ۴ روز قبل تخمک گذاری آیا احتمال بارداری وجود داره؟ و چه زمانی برای اقدام به بارداری مناسب تر است؟

    پاسخ
    • سلام . بله . چون اسپرم ها معمولا ۴ تا ۵ روز در بدن خانم زنده میمانند .
      بهترین زمان ۳ الی ۴ روز قبل و ۱ تا ۲ روز پس از تخمک گذاری هست .

      پاسخ
  • سلام ببخشید من یک هفته ای هست از رابطه مون گذشته بعضی وقت ها حالم بهم میخوره زیر شکمم درد میکنه و احساس میکنم یک چیزی توی شکمم تکون میخوره میخواستم بدونم احتمال بارداری هست

    پاسخ
    • سلام اگر رابطه داشتید بله احتمال بارداری هست برای اطمینان ۸ روز بعد از رابطه میتونید ازمایش خون بارداری بدید

      پاسخ
  • طرف راست شکمم درد میکنه آیا احتمال بارداری است؟

    پاسخ
    • سلام نیاز هست شرح حال دقیق تری بفرمایید
      اما در هر صورت ازمایش خون میتونه باردار بودن یا نبودن را مشخص کنه

      پاسخ
  • سلام من کیست داشتم ولی خب جلوگیری نکردم . یک ماه پریودیم عشقب افتاده. تست هم زدم اما منفی بود . رابطه داشتم و مایع منی وارد واژنم شد . آیا این مایع منی ممکنه به نطفه بچه من آسیب رسونده باشه؟چون بعد رابطه سریع پریود شدم آیا مایع منی ضرری داشته؟

    پاسخ
    • سلام . خیر نگران نباشید . رابطه جنسی در دوران بارداری در صورت مناسب بودن محل جفت مشکلی ندارد . با توجه به تست منفی ، شما باردار نبودید .

      پاسخ
  • سلام چجوری میشه باردار شد

    پاسخ
    • سلام ابتدا ازمایشات پیش از بارداری رو‌ انجام بدید .اگه مشکلی نبود، در حوالی روز های تخمک گذاریتون ، روز در میون اقدام میکنید به بارداری و یک هفته تا ده روز بعد از عقب افتادن پریودیتون از بی بی چک و ازمایش بتا انجام میدید تا از بارداری مطمئن بشید.

      پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم ۳سال ازدواج کردم و دارو مصرف میکنم و هنوز حامله نشدم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام ابتدا باید تنبلی تخمدانتون رو درمان کنید تا باردار بشید .بهترین درمان تنبلی تخمدان هم اصلاح سبک زندگی هست.

      پاسخ
  • سلام من جلوگیری طبیعی داشتم الان دوماه پریود نشدم آزمایش دادم گفته سه هفته بارداری مگه میشه وقتی نطفه وارد نشده باش

    پاسخ
  • سلام من ۸ ماه ازدواج کردم ۱۷ سالمه الان ۱۳ روز که از پریدیم میگذره تست زدم مثبت بوده زیر شکم در میکنه حالت تهوع دارم سردرد شدید دارم ونک سینه هام درد داره احتمال بارداری هست

    پاسخ
    • سلام . اگر تست مثبت بوده و پریودتون هم عقب افتاده بله اجتمال بارداری زیاده برای اطمینان ازمایش خون بارداری بدید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من ۴سال نیم جلوگیری طبیعی داشتم الان هم از ۱۰ برج اقدام کردم برای بارداری الان سرگیجه دادم وهمش خواب میگیر شکم هم در میگیر چه زمانی میتونم برای اطمینان از بارداری آزمایش بدم سر درد هم دادم

    پاسخ
  • سلام من پریود نشدم فقط لکه بینی قهوه ای داشتم فقط واسه اولین بار جلو نگیری نکردم اونم ماه پیش
    به نظرتون باردارم احساس خستگی هم دارم همش دوس دارم هی پرخوری کنم

    پاسخ
  • من ماه پیش از روز تخمک گذاری ب مدت ۱۶ روز لکه بینی داشتم و ب مدت دوماه اقدام ب بارداری کرده بودم بعد لکه بینی رفتم دکتر سونو نوشت انجام دادم همچی خوب بود ی دونه فولیکول هم بود ب دکتر نشون دادم گفت اگ توی این هفته رابطه داشته باشه باردار میشی الان ی هفته گذشته خواستم ببینم بی بی چک چند روز بعد مثبت میشه

    پاسخ
  • سلام من ماه قبل پریود شدم
    و این ماه بدون هیچ با ۷روز تاخیر در پریودیم هس ایا مشکلی هس؟

    پاسخ
    • سلام تا یک هفته عقب جلو انداختن پریودی طبیعی هست.اگر بیشتر از یک هفته عقب افتاد و رابطه محافظت نشده داشتید ازمایش بتا بدید.درغیر این صورت یه پزشک زنان مراجعه کنید.

      پاسخ
  • سلام عادت ماهانه من ۲۷ هرماه است اما این چندماه اخیر چند روز عقب امده بود اول ۲۵ بعد ۲۶ بعد ۲۳ الانم ۱۹پریود شدم اما فقط لک هست یعنی یکم خون ریخت و قطع شد وهر چند ساعت دوباره میشه چند بار اول رنگ قهوای بودع ولی الان قرمز شده میگن این علامت حاملگی هست نظر شما چیست خانم

    پاسخ
    • سلام . احتمال این هست که دوره های قاعدگی شما هر ۲۸ روز یکبار باشه . لطفا از تست های بارداری استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام من ۸ماهه ازدواج کردم از ماه اول اقدام به بارداری کردم ولی باردار نشدم به پزشک مراجعه کردن همه مراحل راانجام دادم گفتن هیچ مشکلی نداری ازپریودم همیشه میگذشت ولی تست منفی میشد ولی اینبار ازپریودم سه روز میگذره علائم زیادی دارم حالت تهوع کمردرد پادرد گرفتگی دماغ خستگی بی حالی احساس میکنم خیلی خستم ینی احتمال داره باردار باشم

    پاسخ
    • سلام . احتمالش هست ولی لطفا تا زمان تاخیر ۱۰ روزه ی قاعدگی صبر کنید . اون موقع از تست های بارداری استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام خسته نباشین من این ماه اقدام به بارداری کردم یه هفته مونده به موعد پریودم امروز لکه قهوه ای دیدم امکان داره بارداربشم؟؟؟

    پاسخ
  • سلام ۵ روز قبل از پریودم احتمال بارداری وجود داره ؟ البته ۵ ساله جلوگیری داشتیم

    پاسخ
  • اگه این ماه پریود بشم بازم احتمال بارداری هست ؟
    حدودا ۵ الی ۷ روز دیگه موعدمه
    ممنون از راهنمایی هاتون????

    پاسخ
    • سلام . در صورت مناسب بودن ذخایر تخمدان و آزاد شدن تخمک در سیکل هاتون و سلامت اسپرم های همسرتون ، شانس بارداری بالاتر هست .

      پاسخ
  • سلام من ۵ سال پیش رفته بودم دکتر و بهم گفته بود تنبلی تخمدان دارم چون پریود هام خیلی نا منظم بود ولی الان حدود یک ساله که منظم شدم و هیچ مشکلی ندارم و ۷ روز قبل از پریودم، نزدیکی کامل داشتم احتمال بارداری وجود داره بنظرتون ؟

    پاسخ
  • سلام،،،من سنوگرافی دادم سن جنین رو ۶هفته و۶روز نشان داد وبا حساب کردن این عدد(یعنی ۶هفته و۶روز که ۴۸روز میشه)به عقب حساب کردم تاریخی رو نشون داد که ۲۰روز قبلش آخرین رابطه رو داشتم،،،یعنی فاصله زمانی آخرین رابطه با سن جنین که تو سنوگرافی نشان داده ۲۰روز فرق داره،،،ایا همچین چیزی از نظر علمی امکان دارد؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    ۳ روز قبل پریودی احتمال بارداری وجود داره ؟ با توجه به اینکه پریود شدم
    یا مشخص نمیکنه فعلا

    پاسخ
  • سلام. من اولین روز آخرین پریودیم ۲۰ تیر بوده در صورتی که رابطه ما ۷ مرداد بوده الان برای سن بارداری و سونوگرافی کدوم درسته ؟ چون میخوام برم سونوگرافی اگه زوده که دیرتر برم و به نظر شما هست هفته تمام چه تاریخی میشه که برم سونوگرافی

    پاسخ
    • سلام . شما الان تقریبا ۶ هفته هستید .
      جهت سن حاملگی ، اولین روز آخرین قاعدگی و سونوگرافی ۱۱ تا ۱۳ هفتگی دقیقتر هستند .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر.۷ هفته از رابطم میگذره.قرص اورژانسی خوردم.موقع رابطه سومین روز قاعدگیم بوده و فرداش قطع میشه.۸ روز بعد رابطه تا یک هفته لکه بینی داشتم و ۱۶ روز بعد رابطه خونریزی شدید کردم و بعد۶ روز پاک شدم.روزی ک خونریزی شروع شد ۷ مردا بود الان ۷ شهریورع ولی پریود نشدم و از اون موقع رابطه نداشتم.۲روزی میشه زیرشکمم کمی درد میکنه.میخواستم بدونم احتمال بارداری هست و من تا کِی باید منتظر پریود باشم؟

    پاسخ
    • سلام . احتمال بارداری کم هست . شاید سیکلتون جا به جا شده . تا ۱۰ روز صبر کنید ، در صورت عدم قاعدگی ، از تست های بارداری استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام عرض ادب ببخشیدمن باید۲۹مردادپریودمیشدم نشدم وبرای ۷شهریورازبی بی جک استفاده کردم یه خط پررنگ بودویه خط خیلی کمرنگ بودوبرای ۸شهریوردوباره ازبی بی جک استفاده کردم فقط یه خط پررنگ افتاد میخواستم بدونم ایامن باردارم یانه ممنونتم میشم لطفا جواب سوالم روبدیدسپاسگذارم سمانه

    پاسخ
  • سلام من ماه قبل عکس رنگی انداختم گفتن ک لوله چپ بستس ولی گفتن ک بامایع حاجب بازشده به دکترخودم نشون دادم گفتش ک داخل لوله دیده نشده انسدادداره ایاراهی هست ‌ک بازشه بایک لوله باردارمیشم

    پاسخ
  • سلام من با خانومم رابطه داشتم و لی چیزی ریخته نشد ولی بعد از چند روز پریود شد وبعد از پریودیش لکه بینی قهوه ای میبینه موضوع چیست

    پاسخ
  • سلام من ۶ روز پریودم عقب افتاده .گاها یکی از تخمدان هام تیر میکشه زود گذر حالت تهوع دارم در مواقع مختلف حس بویایم هم خیلی قوی شده
    اینا دلیلش چیه؟
    ممنونم

    پاسخ
    • سلام . پس از گذشت ۱۰ روز در تاخیر قاعدگی از تست های بارداری استفاده کنید . در صورت مثبت یا منفی بودن به پزشک مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام من ۱۷ روز از پریودیم میگذره ولی هرچی تست میزنم منفیه..سمت چپ دلم هم تیر می‌کشه..هیچ علائم دیگه ای ندارم..هفته پیش آزمایش بتا دادم منفی بود..آیت احتمال بارداری هست؟

    پاسخ
  • سلام من قرص تداپروکس برای ضخامت دیواره رحم ک پزشک بهم داده مصرف میکنم این قرص ک جلویه بارداری رو نمیگیره بعدم اینک اگ باردار بشم این قرص را مصرف کنم مشکلی ک پیش نمیاد

    پاسخ
  • بعد از چند روز بی بی چک جواب میده

    پاسخ
  • سلام خستنه باشید
    تخمک گذاری چی زمان صورت میگیرد
    قبل از پریود یا بعد از پریود؟

    پاسخ
    • سلام . سیکل قاعدگی با خونریزی شروع میگردد . در وسط سیکل تخمک گذاری اتفاق افتاده و با شروع خونریزی بعدی ، سیکل فعلی تمام شده و سیکل بعدی شروع میگردد .روز تخمک گذاری نیز ۱۴ روز قبل از خونریزی بعدی ، در سیکل های منظم است .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر

    چند روز بعد از رابطه ترشحاتم یکم زیاد شده
    آیا احتمال بارداری وجود داره؟
    علائم خاصی نداره هفته اول و هفته دوم؟

    پاسخ
  • سلام من چرخه قاعدگی ۳۰ روزه است ۲ شهریور پریود شدم .الان ۱۴ و ۱۶ شهریور ترشح سفید داشتم یعنی این روزها تخک گذاری محسوب میشه ؟

    لطفا جواب بدین ممنون

    پاسخ
  • سلام
    اگر اسپرم را روی واژن بریزیم و داخل واژن نریزیم زن حامله میشود ؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من از ۲ روز مونده به روز تخمک گذاریم به صورت یک روز درمیون ۳ بار نزدیکی داشتم و اقدام کردم ، احتمال بارداری هست ؟

    پاسخ
    • سلام . بله اگر زمان تخمک گذاری رو درست محاسبه کرده باشید و سیکل های منظمی داشته باشید ، در این بازه احتمال بارداری وجود دارد .

      پاسخ
  • میشه بگید زمان تخمک گذاری رو چجوری حساب کنیم؟

    پاسخ
  • سلام
    چند بار باید اسپرم را داخل واژن بریزیم تا یک زن باردار شود ؟

    پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون از ۱۶ عادت ب مدت ۱۰ شب میخورم روز ۹ پریودی رابطه لاپایی با کاندوم داشتم ک حین رابطه کاندوم پاره شد اما منی جدا گونه تخلیه شد امروز ک ۲۴ پریودی هستم و لک و ترشح خونی دارم امکان بارداری هست؟؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر. چند روز پیش برای بار دوم رابطه داشتم بدون پیشگیری. شب قبلش درد پریودی داشتم اما خونریزی نه
    هنگام رابطه درد خیلی شدیدی داشتم و بعدش هم خونریزی یعنی اینجوری بود ک یهو خون زیادی ازم خارج شد
    حدودا نیم ساعت بعد از رابطه قرص ال دی خوردم
    همچنین کیست تخمدان دالم و حدود ۵۰ روز قبل رابطه از قرص سیپروترون کامپاند استفاده می‌کردم
    احتمال بارداری هست؟

    پاسخ
    • سلام . اگر خونریزی در زمانی اتفاق افتاده است که باید قاعدگی صورت میگرفته ، پس خون قاعدگی بوده است . ولی اگر در زمانی بوده است که هنوز نباید قاعدگی رخ میداده ، باید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید . چون این نوع خونریزی به جز در قاعدگی نرمال نیست .

      پاسخ
  • سلام من ۱۵ پریودباید میشدم که قبل از پریودیم رابطه داشتیم و ۸ پریود شدم وبعداز پریودیم دوباره رابطه داشتم آیا باردارم

    پاسخ
  • میخام ببینم احتمال بارداری هست؟

    پاسخ
  • سلام من بعداز انجام سونوبامشورت دکترم مشخص کردن روز تخمک گذاری رو دو بار یک شب درمیون نزدیکی داشتم اماالان نزدیک تاریخ پریودم هس کمردرد دارم ضعف وبی حالی دارم چرا اینطور میشم

    پاسخ
  • سلام من دوهفته پیش با مشورت دکترم سونو انجام دادم و روز تخمک گذاری رو برام مشخص کردن بعدازاون دوباری شب درمیون رابطه داشتم احتمال بارداری چقدره؟ و اینکه الان نزدیک زمان پریودم هس اما کمردرد دارم وبی حالم همش ضعف دارم چرا؟؟

    پاسخ
    • سلام . اگر در این بین دارو مصرف کرده باشید ، میتواند از علائم آن باشد . احتمال بارداری اصلا قابل پیش بینی نیست . شما باید هر ماه در صورت عدم جلوگیری ، احتمال بارداری را بدهید . پس از چند ماه اقدام و عدم رخداد بارداری باید به پزشک جهت معاینه برای یافتن علت مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام من یک روز از پریودیم گذشته ممکنه که باردار بشم چون زیر دلم دردارم شکم درد هم هستم

    پاسخ
    • سلام . برای انجام تست های بارداری باید حداقل ۱۰ روز تاخیر در زمان قاعدگی اتفاق بیفتد .

      پاسخ
  • سلام ۴۳ سالمه یک سال هست که اقدام به باردا ی کردم ولی حامله نشدم ۴بار دکتر رفتم امپول تحریک تخمدان ۴تا استفاده کردم روز تخمک گذاری هم اقدام کردم ولی حامله نشدم چکار کنم

    پاسخ
    • سلام . با توجه به سنتون ، بهتر هست که به مراکز ناباروری مراجعه کنید تا بهتر راهنمایی شوید .

      پاسخ
  • سلام من پسر هستم و نامزد دارم و اینکه من با نامزدم رابطه جنسی نداشتیم و ۶ روز از پریودش گذشته بود که رفتم پیشش و دو بار اسپرممو لای پاش هاش خالی کردم بعد از اون ۱۰ روز بعد دوباره رفتم و دوباره اسپرممو سه بار اون روز لای پاهاش خالی کردم آیا امکان بارداری ۱۰۰ وجود داره

    پاسخ
    • سلام . بله . در صورتی که اسپرم روی ترشحات خانم قرار گیرد ، با احتمال کمتر ، امکان بارداری وجود دارد . جهت اطمینان کامل از تست خون بارداری استفاده کنند .

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر برای پسر دار شدن چکار باید کنیم؟ آیا واقعا روشی وجودداره که صددرصد جواب بده؟بجز ivi

    پاسخ
  • سلا من بعد از یک بار رابطع ک داشتم بعد از رابطه شکمم شروع درد گرفتن کرد و صبح زود هم پایین شکم ایا احتمال بارداری وجود دارد

    پاسخ
    • سلام . علائم بارداری تقریبا پس از ۲ هفته شروع میشوند . نشانه های شما ممکن است به علت عفونت باشد . لطفا جهت معاینه به ماما و یا پزشک متخصص زنان مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر عزیزم مع سه ماه عروسی کردم ماه اول پریود شدم و این دو ما پریود نمیشم تست زدم یه خط پررنگ یه خط کم رنگ آورده اما آزمایش گرفتم دکتر گفت باردار نیستی سنوگرافی گرفتم گفت حامله نیستی گفتم پس مشکلم چیه گفت هیچ مشکلی هم نداری حالا نظر شما چیست عزیزم ی نظری بدع گلم

    پاسخ
    • سلام . احتمال دارد به علت تغییر شرایط زندگی پس از ازدواج ، کمی تغییرات هورمونی پیدا کرده باشید . جهت دریافت دارو به ماما و یا پزشک متخصص زنان مراجعه کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

سایر مقالات دسته ‌ قبل از بارداری :
قبل از بارداری