بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی و نکات طلایی آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برخی از زنان، زمانی که از روش‌های معمول همچون اصلاح تغذیه و سبک زندگی و ورزش نتیجه نمی‌گیرند، به عمل‌ها و روش‌های جایگزین برای زیبایی اندام خود رو می‌آورند. یکی از این عمل‌ها، ابدومینوپلاستی است که برای رفع افتادگی شکم، شلی پوست و چربی‌های اضافی ناحیه شکم انجام می‌شود. در عین حال به دلیل حساس بودن این ناحیه و نقش آن در بارداری‌های بعدی این دغدغه وجود دارد که بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی چگونه خواهد بود؟ بسیاری از زنان مایل هستند بدانند که آیا می‌توانند قبل از بچه‌دار شدن ابدومینوپلاستی انجام دهند؟ و آیا اگر بعد از عمل جراحی شکم باردار شوند، خطرات جدی وجود دارد؟ یا اینکه بهترین زمان برای بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

اگر چه پاسخ به این سوالات ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، سعی می‌کنیم در این مطلب از سی‌ سیب به سوالات مختلف پیرامون بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی پاسخ دهیم و نکات طلایی مربوط به آن را شرح دهیم . تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

عمل ابدومینوپلاستی و نقش آن در بارداری

اینفوگرافی بررسی بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یک عمل زیبایی بدن است که برای لاغر کردن، تراشیدن و سفت کردن شکم عمدتاً از طریق برداشتن پوست اضافی انجام می‌شود. در حالی که کشیدن پوست شکم می‌تواند هم برای مردان و هم برای زنان مفید باشد، برای زنان به عنوان راه حلی برای ترمیم بدن به ویژه پس از زایمان بسیار محبوب است.

البته این نکته قابل‌ذکر است که به طور کلی هیچ جنبه‌ای از جراحی ابدومینوپلاستی وجود ندارد که مانع از توانایی زن برای باردار شدن شود و همچنین حمل کودک پس از انجام عمل جراحی شکم خطرناک نیست.

همچنین در نظر داشته باشید که انجام عمل ابدومینوپلاستی شما را از انجام سزارین محروم نمی‌کند. اگر چه ممکن است ایجاد برش سزارین و رسیدن به جنین به دلیل جای زخم عمل ابدومینوپلاستی، کمی چالش‌برانگیزتر باشد اما به طور کلی انجام سزارین پس از عمل ابدومینوپلاستی ناممکن و سخت نیست.

ایمن‌ترین زمان برای عمل ابدومینوپلاستی در زنان چیست؟

با توجه به هزینه‌های عمل ابدومینوپلاستی و نیاز احتمالی به کاهش چربی دور شکم بعد از بارداری و ضعف عضلات بدن منطقی است که صبر کنید و عمل ابدومینوپلاستی را بعد از به دنیا آمدن فرزندتان انجام دهید. دلیل این توصیه هم آن است که زنان پس از زایمان به احتمال زیاد دچار افتادگی پوست و بافت‌های عضلانی شکم می‌شوند.

برخی از بیماران ممکن است با در نظر گرفتن فاصله زمانی زیاد بین فرزندانشان تصمیم بگیرند بین دو بارداری خود عمل کند؛ بنابراین قابل درک است اگر بخواهید قبل از بارداری‌های مجدد خود یک عمل جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشید.

همان طور که می‌دانید، بارداری تلاش زیادی می‌طلبد و عوارض خود را بر بدن وارد می‌کند. اگر بدن شما به تازگی تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته باشد، عاقلانه نیست که بدون در نظر گرفتن دوران ریکاوری و بهبود صد درصدی بدن، نسبت به بارداری اقدام کنید.

هرچند گاهی اوقات ممکن است فردی به طور غیرمنتظره‌ای در عرض یک یا دو سال پس از عمل جراحی شکم یا حتی چند ماه پس از جراحی باردار شوند. حتی اگر هنوز در حال گذراندن دوره ریکاوری شکم خود و نگران تأثیر بارداری بر روند بهبودی بدن خود هستید، نگران نباشید. در بیشتر موارد، همچنان باید انتظار داشته باشید که حتی پس از بارداری سریع بعد از عمل ابدومینوپلاستی بهبودی کامل و بدون عارضه‌ای داشته باشید. با این حال اگر نسبت به این موضوع نگرانی دارید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

در خصوص زمان ایمن برای بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی می‌توان گفت تنها توصیه به زنانی که پس از ابدومینوپلاستی مایل به باردار شدن هستند، این است که تا بهبودی کامل بدنشان صبر کنند. دوران ریکاوری بعد از عمل ابدومینوپلاستی به طور متوسط ​​شش ماه تا یک سال طول می‌کشد.

نکات طلایی بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی

عوارض احتمالی ابدومینوپلاستی برای کسانی که قصد بارداری دارند چیست؟

برخی از زنان احساس فشار قابل‌توجهی را در دوران بارداری پس از عمل جراحی شکم گزارش می‌کنند. همچنین ممکن است نگران باشند برآمدگی شکم آن‌ها در دوران بارداری کوچک‌تر از حالت عادی باشد، اما با این حال می‌توان گفت خطری مادر یا جنین را تهدید نمی‌کند و جنین همچنان فضای رشد و نمو کافی را دارد.

زنانی که قصد انجام عمل جراحی شکم را دارند باید بدانند که بارداری آینده‌شان احتمالاً بر نتیجه زیبایی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و ممکن است به یک عمل دیگر برای بازگرداندن نتایج اولیه نیاز پیدا کنند.

عمل ابدومینوپلاستی هیچ گونه ارتباطی با زایمان زودرس یا سایر مشکلات بارداری ندارد. با این حال، برخی از زنان ممکن است زمانی که کودک در حال رشد باعث کشیدن پوست شکم می‌شود، تنش‌هایی را در این ناحیه تجربه کنند.

در دوران بارداری در بدن بسیاری از زنان اسکارهایی به دلیل تغییرات هورمونی و بزرگ شدن شکم شکل می‌گیرد. در زنانی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی باردار می‌شوند به دلیل از دست رفتن نرمی و انعطاف پوست ممکن است این اسکارها برآمده‌تر و قرمز‌تر از سایر افراد باشد.

نکات طلایی بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی

  • مهم‌ترین نکته در خصوص بارداری پس از عمل ابدومینوپلاستی کنترل افزایش وزن در دوران بارداری است. این امر می‌تواند به حفظ نتایج جراحی شکم کمک کند. در دوران بارداری خود، تمرکز و تلاش زیادی نسبت به تغذیه سالم و ورزش روزانه داشته باشید تا از افزایش وزن غیرضروری جلوگیری کنید. با رعایت این نکات این امکان وجود دارد که نیازی به جراحی شکم دیگر نداشته باشید.
  • در نظر داشته باشید که مهم‌ترین نکته سلامت نوزادتان است و زیبایی اندام و اعتماد به نفس خود را می‌توانید پس از بارداری و در طول مدت زمان بیشتر به دست آورید.
  • در صورت هر گونه احساس ناراحتی در پوست یا عضلات شکم حتما هر دو پزشک زنان و متخصص جراحی زیبایی خود را مطلع سازید.
  • اگر در اوایل بارداری پس از ابدومینوپلاستی احساس کردید که ماهیچه‌های شکم شما در ابتدا خیلی سفت هستند، یا بزرگ شدند یا در شکمتان احساس کشیدگی پوست دارید، نگران نباشید و بدانید که این کشیدگی و سفت شدگی خطرناک نیست و می‌توان با استفاده از محصولات مراقبتی و تغذیه و ورزش مناسب تا حد زیادی نیز از این موارد جلوگیری کرد.
  • اگر مایل هستید که در آینده فرزندان بیشتری داشته باشید، قبل از انجام هر گونه عملی حتماً با جراح پلاستیک خود در مورد بارداری بعد از عمل جراحی شکم صحبت کنید. در این حالت پزشک متخصص روش کار خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که کمترین مشکل را برای بارداری‌های بعدی خود داشته باشید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که حتی با بهترین برنامه‌ریزی‌ها نیز زندگی می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد. اگر بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی باردار شدید، اصلا نگران نباشید. حاملگی بعد از عمل جراحی شکم به عنوان یک عامل خطر ذاتی در نظر گرفته نمی‌شود. اگر چه همه بارداری‌ها می‌توانند عوارضی را به همراه داشته باشند، خواه قبل یا بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی یا هر عمل جراحی دیگری رخ دهند.

کسانی که پس از عمل جراحی شکم باردار می‌شوند، به اندازه سایر زنان شانس بالایی برای داشتن یک بارداری سالم و کامل دارند؛ بنابراین به جای نگرانی و استرس در خصوص زایمان بعد از عمل ابدومینوپلاستی، تمرکز خود را بر حفظ سلامت خود و نوزادتان بگذارید. با توجه به مطالبی که از نظر گذراندید چه تصمیمی در خصوص انجام عمل ابدومینوپلاستی قبل از بارداری دارید؟ آیا تجربه خاصی را در این زمینه پشت سر گذاشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.