زمان مطالعه: 6 دقیقه
۱۰۶ دیدگاه

تنبلی تخمدان و بارداری سریع

شاخص تنبلی رحم

تایید شده توسط هیئت علمی 30سیب

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشک، مشاوره بگیرید.

اصولاً زنانی که تنبلی تخمدان دارند و می‌خواهند بچه‌دار شوند، نگران مشکلات مربوط به باروری هستند. همیشه این سؤال برایشان وجود دارد که آیا باردار می‌شوند؟ این بارداری چه زمانی رخ می‌دهد؟ آیا می‌توانند زودتر باردار شوند تا خیالشان راحت شود؟ متغیرهای متعددی در مورد باروری نقش دارند. سن، سلامت عمومی فرد، قدرت باروری همسر و… نیز بر باروری تأثیر دارند؛ اما می‌توان گفت که زنانی که تنبلی تخمدان دارند اغلب باردار می‌شوند. حال ممکن است جز افرادی باشید که بخواهند هر چه زودتر باردار شوند. در این مقاله به بررسی تنبلی تخمدان و بارداری سریع می‌پردازیم و راهکارهای دستیابی سریع‌تر به این هدف را مطرح می‌کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

چگونه با وجود تنبلی تخمدان زودتر باردار شوید؟

اینفوگرافی راهکار هایی برای تنبلی تخمدان و بارداری سریع

پیش از هر چیزی باید شیوه زندگی سالم را پیشه کنید. داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند روی باروری شما تأثیر مستقیم بگذارد. این موارد عبارت‌اند از:

  • حفظ وزن سالم
  • سیگار نکشیدن
  • عدم مصرف الکل
  • انجام فعالیت بدنی منظم
  • داشتن ساعات خواب و استراحت کافی

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که در صورت داشتن یک سبک زندگی سالم می‌توان با وجود تنبلی تخمدان هم باردار شد. مسلماً بارداری با این عارضه بیشتر از حالت عادی طول می‌کشد اما بارداری سریع غیرممکن هم نیست. در ادامه کارهایی را که باید انجام دهید، توضیح می‌دهیم.

رژیم غذایی ضدالتهابی

سطوح انسولین در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان اغلب بالاتر از حد طبیعی است. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه شده، مانند غذاهای نشاسته‌ای و شیرین، می‌تواند مقاومت به انسولین و کاهش وزن را دشوارتر کند. به همین دلیل، داشتن یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات پر فیبر، پروتئین بدون چربی و غذاها و ادویه‌های ضدالتهابی می‌تواند به درمان ناباروری کمک کند.

انسولین و تنبلی تخمدان

حتی کاهش ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن به بازیابی چرخه تخمک‌گذاری طبیعی کمک می‌کند و شانس بارداری را بهبود می‌بخشد. کاهش وزن همچنین در برخی موارد هیرسوتیسم (رشد موی مردانه در زنان) را هم بهبود می‌بخشد. جراحی چاقی نیز گزینه‌ای دیگر برای کاهش وزن است. داروهایی مانند متفورمین هم می‌توانند سطح انسولین را کاهش دهند.

غذاهای نامناسب می‌توانند بر هورمون‌های شما تأثیر بگذارند. با داشتن یک رژیم غذایی ناسالم، ممکن است استرس اکسیداتیو در بدن ایجاد شود که واکنش التهابی را تحریک می‌کند. برای مقابله با این پاسخ، باید از یک رژیم غذایی ضدالتهابی پیروی کنید که به شما کمک می‌کند هورمون‌ها و قند خون خود را متعادل کنید. در اینجا چند نکته در مورد رژیم غذایی را مطرح می‌کنیم:

  • مصرف گوشت قرمز را محدود کنید
  • از شکر اجتناب کنید
  • میزان کافئین را کم کنید و به جای چای یا قهوه، چای سبز بنوشید
  • ماهی‌های غنی از امگا ۳ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید
  • میوه و سبزیجات زیاد بخورید
  • از گیاهان و ادویه‌ها در غذای خود استفاده کنید (زنجبیل، زیره، رازیانه، برگ بو و غیره)
  • مصرف چربی‌های غیراشباع (آجیل، دانه‌ها، روغن زیتون)

ورزش

نشان داده شده است که ورزش منظم باعث بهبود باروری در زنان مبتلا به این مشکل می‌شود. در نتیجه، زودتر هم باردار خواهید شد. در هر هفته برای سه تا پنج روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید و از زیاده‌روی در آن خودداری کنید؛ زیرا عدم غذا خوردن و ورزش‌های سنگین هم می‌تواند بر پریود شما تأثیر بگذارد. داشتن تعادل مهم است. رژیم غذایی و ورزش برای زنان دارای اضافه وزن و چاق توصیه می‌شود. با ورزش می‌توانید وزن خود را هم کنترل کنید.

ورزش و تنبلی تخمدان

استرس خود را مدیریت کنید

شاید کلیشه‌ای به نظر برسد اما استرس واقعاً بر باروری تأثیر می‌گذارد. مطالعات نشان داده‌اند که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در هنگام استرس سطوح غیرعادی بالایی از کورتیزول را تولید می‌کنند. این ماده ظرفیت ما را برای سازگار شدن با اتفاقات اطرافمان کاهش می‌دهد. همچنین مقاومت به انسولین را تقویت می‌کند و باعث تجمع چربی در شکم و ران ما می‌شود.

مدیتیشن ذهن آگاهی یکی از بهترین روش‌های مدیریت استرس است. تمرین‌های دیگری هم برای کاهش استرس وجود دارد. حتی ورزش هم می‌تواند موجب کاهش اضطراب شود. از هر چیزی که به کاهش استرس شما کمک می‌کند استفاده کنید. البته منظور ما موارد خطرناک نیست؛ مثلاً فیلم دیدن، وقت گذراندن با عزیزان، گوش دادن به موزیک و… .

روند چرخه قاعدگی خود را دنبال کنید

از نکات مهم برای سریع‌تر باردار شدن این است که روند چرخه قاعدگی خود را دنبال کنید و حواستان به اتفاقاتی که درون بدنتان می‌افتد، باشد. باید زمان تخمک‌گذاری خود را پیدا کنید. بدن شما در ۴ روز از ماه تخمک آزاد می‌کند که معمولاً این روند از روز ۱۲ سیکل قاعدگی شروع می‌شود. در این مدت، احتمال بارداری بالاتر است. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از کیت‌های تخمک‌گذاری استفاده کنید.

چرخه قاعدگی و تنبلی تخمدان

درمان مقاومت به انسولین

پیشتر به مشکل مقاومت انسولین در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک و تنبلی تخمدان اشاره کردیم. بسیاری از زنان مبتلا به این عارضه مقاومت به انسولین را تجربه می‌کنند. این بدان معناست که سطح قند خون آن‌ها بالاست و همین امر می‌تواند شانس باردار شدن آن‌ها را به خطر بیندازد. گاهی اوقات پزشکان داروهایی را برای این مشکل تجویز می‌کنند که اغلب عوارض جانبی خاص خود را دارند. رژیم غذایی شما نیز می‌تواند روی این مورد تأثیر بگذارد.

درمان پزشکی و دارویی

سندرم تخمدان پلی کیستیک با عدم تعادل هورمونی مرتبط است که همین امر رشد و آزاد شدن تخمک از تخمدان‌ها را مختل می‌کند. تخمک‌گذاری برای بارداری ضروری است. از این رو، باید از پزشک خود در مورد اینکه چگونه می‌توانید تخمک‌گذاری خود را بهبود بخشید و شانس باردار شدن خود را افزایش دهید، راهکار بخواهید.

اگر زیر ۳۵ سال سن دارید و با یک سال تلاش هنوز باردار نشده‌اید، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر هم بالای ۳۵ سال سن دارید، باید پس از ۶ ماه به پزشک مراجعه کنید.

تخمک‌گذاری سالم تحت تأثیر سطوح بالای آندروژن قرار دارد. برای لقاح موفقیت‌آمیز باید یک تخمک سالم در طول تخمک‌گذاری آزاد شود. از این رو، بسیاری از زنان مجبورند برای تخمک‌گذاری از دارو استفاده کنند. این داروها به شما کمک می‌کنند تا تخمک‌گذاری منظم داشته باشید و بتوانید زودتر باردار شوید. برای استفاده از دارو نیز باید به پزشک مراجعه کنید.

در این میان به نکته دیگری هم باید توجه کنید. هر گونه داروی ضدبارداری را باید کنار بگذارید. به عنوان مثال، نباید از متفورمین استفاده کنید. متفورمین معمولاً برای درمان ناباروری در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک استفاده می‌شود، اما درمان موثری نیست. مطالعات قدیمی‌تر نشان می‌دهند متفورمین باعث بهبود دفعات قاعدگی، تخمک‌گذاری و قدرت باروری می‌شود؛ اما بررسی‌های اخیر زیاد چنین تاثیری را نشان نمی‌دهند. جایگزین‌های بهتری برای متفورمین وجود دارد. روش دیگر برای درمان این عارضه، استفاده از داروهای ضدبارداری است. فرض بر این است که قرص تولید بیش از حد آندروژن ها را سرکوب می‌کند. مشکل این رویکرد این است که ممکن است ضرر بیشتری نسبت به سودش داشته باشد.

کلومید و لتروزول جز داروهای القای تخمک‌گذاری هستند. طبق نتایج لتروزول بهتر از کلومید عمل می‌کند. اگر با این دو دارو موفق به بارداری نشدید، گنادوتروپین تزریقی تجویز خواهد شد. هورمون محرک فولیکول (FSH)، هورمون لوتئینیزه کننده (LH) یا ترکیبی از این دو از مهم‌ترین گنادوتروپین‌ها هستند. گنادوتروپین ها را می‌توان به تنهایی یا در ترکیب با درمان‌های خوراکی باروری مانند لتروزول (Femara) استفاده کرد. بزرگترین خطر گنادوتروپین ها پتانسیل آن‌ها برای تحریک بیش از حد تخمدان است. این دارو می‌تواند باعث سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) شود.

روش‌های آزمایشگاهی برای باردار شدن

راه دیگر برای رفع مشکل تنبلی تخمدان و بارداری سریع این است که از فناوری‌های کمک باروری (ART) مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) استفاده کنید. اگر روش‌های پیشین شما را به سمت باردار شدن نکشاندند، می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید. در واقع این روش‌ها سریع‌تر شما را به هدفتان می‌رسند و ممکن است بهتر از موارد پیشین عمل کنند. در این ادامه این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

القای تخمک‌گذاری

پریود نامنظم می‌تواند نشانه عدم تخمک‌گذاری درست باشد. با القای تخمک‌گذاری (OI) می‌توانید این روند را تحریک کنید. پزشک دارویی هورمونی را برای تحریک تخمدان‌ها تجویز می‌کند. فرقی ندارد که می‌خواهید از طریق شیوه طبیعی باردار شوید یا از IUI استفاده کنید. این داروها در هر دو شیوه موثر هستند و می‌توانند به حالت تزریقی یا قرص مصرف شوند.

تلقیح داخل رحمی یا IUI

تلقیح داخل رحمی یا IUI

روش دیگر استفاده از تلقیح داخل رحمی است. با این روش اسپرم را در زمان تخمک‌گذاری یا درست قبل از آن، به رحم زن منتقل می‌کنند تا لقاح انجام شود.

لقاح آزمایشگاهی (IVF)

اگر دو روش قبلی هم کارکرد درست را برای فرد نداشته باشند، باید از لقاح آزمایشگاهی (IVF) استفاده شود. در این روش در محیط آزمایشگاه تخمک‌های سالم را جدا می‌کنند و سپس با اسپرم ترکیب می‌کنند. سپس از این میان جنین‌های سالم را انتخاب می‌کنند و یک مورد را به رحم زن منتقل می‌کنند تا در آنجا لانه گزینی انجام شود. سپس در حدود هفته ششم تا هفتم بارداری مشخص می‌شود که بارداری واقعاً انجام شده است یا خیر.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی تنبلی تخمدان و بارداری سریع پرداختیم و مواردی را که باید برای رسیدن سریع‌تر به این هدف رعایت کنید، مطرح کردیم. این که کدام روش برای شما زودتر عمل کند، بستگی به شرایط خودتان دارد. این که چه میزان می‌خواهید هزینه کنید و چقدر سریع می‌خواهید باردار شوید، در انتخاب روش‌ها موثر خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منابع:

pharmeasy

uranj

bebodywise

smartfertilitychoices

fertilityfamily

۱۰۶ دیدگاه. Leave new

  • سلام من موقع پریودی خیلی درد دارم درد کمر باسمت چپ تخمدان دردم خیلی زیاده بعد ۲ روز پریود میشم بعد قطع میشه الان ۱۵ ساله هم باردار نشدم

    پاسخ
    • سلام
      .
      نیاز به بررسی بیشتر هست همچنین در صورتیکه درد های خیلی شدید دارید حتما لازم هست از لحاظ آندومتریوز نیز بررسی بشید.

      پاسخ
  • سلام من پریودی نا منظم هسته چکار کنم خیلی چاق هستم ۲۳ دارم ولی وزنم ۹۰کیلو هسته حامله هم نیستم راهنمای کنید دوستان

    پاسخ
  • سلام من شیش ماهه اقدام به بارداری کردم بچه دار نشدم تخمدان سمت راستم فولیکول ۱۲هست و چپم ۱۴الان یکماه گذشته تست دادم منفی بود آزمایشمم مشکوک بود الان یه روز از موعد پریودم میگذزه لکه کله خونریزی دارم بنظرتون چیه بچس یا مشکلی دارم من همیشه یک هفته زوتر از وقتم پریود میشم این سری تا یک روز بعدشم نشدم

    پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم با عفونت میشه راهنماییم کنید دکتر هم رفتم هیچ نتیجه ای ندیدم خیلی دوس دارم حامله بشم تازع یک سال و نیم هست ازدواج کردم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر،، من تنبیلی تخمدان دارم ۲۱ سالمه جلوگیری هم نمیکنم چیکار کنم باردا بشم،، پریودی هامم خیلی نامنطمه

    پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم پریودم سروقت میشم دکترم رفتم ولی باردار نشدم الان بیشتراز یک سال اقدام به بارداری کردم

    پاسخ
  • سلام منم تنبلی تخمدان دارم باید چکار کنم

    پاسخ
  • سلام وعرض ادب من ۷ساله که ای یو دی دارم ۳دی ماه خارجش کردم ودرحال اقدام هستم تنبلی تخمدان دارم متفورمین ویتاگنوس آفرودیت به همراه ویت دی وای زینک وامگا۳وفولیک اسیدمصرف میکنم این ماه فک نکنم باردارشده باشم چون دردای پریودی دارم به نظرتون چیکار کنم سریعتر بارداربشم حداقل تااسفندماه

    پاسخ
  • سلام و عرض ادب من ۷ساله که ای یو دی دارم ۳دی ماه خارجش کردم ودرحال اقدام هستم تنبلی تخمدان دارم متفورمین ویتاگنوس آفرودیت و ویتامین های ای دی زینک امگا ۳ فولیک اسید مصرف میکنم احتمالش نیست که این ماه باردارشده باشم چون دردای پریودی دارم لطفا برای بارداری سریع تر حداقل تا اسفند ماه راهنمایی کنید

    پاسخ
  • با عرض سلام ۵ماه میشه اقدام به بارداری کردم هیچ مشکلی هم ندارم پریودی نامنظم دارم باردار نمیشم

    پاسخ
  • سلام من قرص پروژسترون مصرف میکردم الان یه ماه مصرف نکردم و پریود نشدم دلیلش چیه؟؟

    پاسخ
  • من تنبلی تخمدان دارم چکار کنم زوت باردار شوم ورزش کنم یا دکتر برم یا که پیاده روی کنم التماس دعا زوت باردار شوم

    پاسخ
  • Avatar
    خانم‌ محمدی هستم
    اسفند ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

    سلام من ۴سال ازدواج کردم تنبلی تخمدان دارم لاغر هستم چرا باردار نمی شم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشی من اولها پرویت شدیدی داشتم الان چند ساله پرویتم کم شده من ۴۲ سال دارم ولی هفده ساله بچه دار نشدم درد شدی داشتم الان درد ندارم خونریزهم یک ماه کم یک ماه زیاد چکار بکنم

    پاسخ
  • سلام ببخشید یه راهکار میخوام ۵ سال قرص خوردم الان ۳ماه ماه به ماه فریود میشم آزمایش دادم دیگه چیکار کنم کمکم کنید می خوام زود باردارشم

    پاسخ
    • سلام به پزشک زنان مراجعه کنید که شرح حال گرفته بشه و ازمایش ها بررسی بشه.طبق اینها بهترین راهکار بهتون داده میشه

      پاسخ
  • سلام منم تخمدانم تنبله هی چاق میشم ولی من جلو خودما درغذاخوردن میگیرم وتوی هرهفته حداقل نیم ساعت ورزش میکنم
    من ۱۸ ساله ازداج کردم واصلا از همون مقع تاالان که ۱۹ساله شدم اصلا جلو گیری نکردم وباردارنمیشم وخیلی هم دکتر رفتم وقاعدگیم بعد ازداجم که فهمیدم تخمدانم تنبله ریخت به هم پریود نمیشدم اما حالا یه دوسه ماهه یکم قاعده میشم ودارو های دکتر هم استفاده میکنم ولی نمیدونم چرا باردار نمیشم من خیلی میتر سم که بچه دار نشم

    پاسخ
  • سلام من ده ساله ایودی داشتم هشت ماهه برداشتم پریودم هم منظمه ۴۳سالمه میخوام بچه داربشم یک دخترهم دارم ۲۴سالشه ولی هنوز بادارنمیشم چیکارکنم

    پاسخ
  • لطفا درمورد کسانی که بادارو پریود میشن ایا احتمال بارداری وجود دارد

    پاسخ
  • سلام من پنج ماهه اقدام کردم ولی باردار نیستم سنو هم دادم گفتن سالمه فقط عفونت تخمدان و رحم دارم میشه درحین مصرف دارو باردار بشم ؟

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲ ۷:۲۹ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. ابتدا عفون رو درمان کنید. بعد از درمان و قطع داروها، اقدام به بارداری کنید.

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر من ۲سال قرص میخوردم الان ۳ماه نمی‌خورم میخام باردار بشم ولی هنوز نشدم قاعدگی هم مرتب شده چیکارکنم زود باردار بشم یه پسر۴ساله دارم سراون ماه اول باردار شدم راهنماییم کنید لطفا

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۱:۳۵ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. فرصت بدید. به طور منظم نزدیکی داشته باشید. مخصوصا در روزهای تخمک گذاری تون مرتب نزدیکی داشته باشید.

      پاسخ
  • سلام من ۲۱ سال سن دارم وتنبلی تخمدان دارم دماه نیم ک پریود نشدم چی کار کنم و قرص متفورمین استفاده می کنم ایا بچه دار میشوم وخیلی هم چاق هستم

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. با کاهش وزن هم پریود میشید و هم میتونید باردار بشید. موثر ترین روش با توجه به چاقی شماف کاهش وزن هستش.

      پاسخ
  • سلام من ۲۰ سالمه و ۴ ساله ازدواج کردم تنبلی تخمدان دارم و الان ۳ ساله که اصلا پریود نشدم رفتم دکتر یه آزمایش دادم گفت که بارور هستم ولی تو خانواده پدریم حتی مادر بزرگم هم پریودیش نامنظم بوده ولی بچه دار شدن ولی من از اول ازدواج جلو گیری نکردم قصد باردار شدن دارم ولی نمیشم میشه کمکم کنید

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر، باید اصلاح سبک زندگی انجام بدید. اصلاح سبک اعم از کاهش وزرن، ورز، تنظیم خواب شبانه، مصرف یک سری مکمل های مخصوص و رعایت رژیم غذایی مخصوص. داروی هورمونی هم میتونید مصرف کنید. جهت دریافت دارو و اصلاح سبک، به ماما مراجعه کنید.

      پاسخ
  • تنبلی تخمدان بارداریش چند درصد امکان داره

    پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم دخترم ۱۲ سالشه دکتر رفتم ورازیانه مصرف میکنم هنوز خبری نیس پریود هم منظمه به نظرتون چکار کنم ۳۹ سالمه برای جلوگیری تو این چند سال چیزی استفاده نکردم طبیعی جلوگیری داشتم .

    پاسخ
    • Avatar
      مائده فخر الدینی کارشناس مامایی
      اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲ ۹:۳۱ ب٫ظ

      سلام وقت بخیر. تنها مصرف رازیانه کافی نیست. باید اصلاح سبک زندگی انجام بدید شامل رعایت رژیم خاص، ورزش، تنظیم خواب شبانه، مکمل درمانی و…. و یا میتونید با مشورت پزشک و مامای خودتون، دارو های مخصوص درمان تنبلی تخمدان که هورمونی هستن مثل ال دی طبق دستور پزشک، مصرف کنید.

      پاسخ
  • سلام با فولیکول ۱۳ و ۸ باردار میشم

    پاسخ
  • سلام من ۸ ماه که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز باردار نشدم و دکتر هم رفتم سونو گرفت گفت مشکلی نداری وتعدادی قرص بهم داد ولی ۲ ماه گذشته هیچ تغییری نداشتم و قاعدگی هام نامنظم هستش به نظرتون می تونم حامله شم یانه

    پاسخ
  • سلام من ۳۰ سالمه وزنم بالاس تنبلی تخمدان دارم قبلاً پریودم نا منظم بود الان منظم شده آیا امکان بارداری وجود دارد

    پاسخ
    • سلام اگر تنبلی تخمدان اصلاح شده بله میتونید باردار بشید.وزنتون هم باید به محدوده طبیعی برسونید

      پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم پریود نمیشم ۱۹ سالمم هست هر دو تخمدان حاوی فولیکول های ۵ mm در سطح تخمدان هام هستش ایا احتمال بارداری وجود داره

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من ۱۰ ماه میشه عروسی کردم بعد ماه پنج ماه میشه به پزشک مراجعه کردم کلی آزمایش اینا انجام دادم اولش گفتن مشکلی نداری ولی بعد گفتن تخمک هات کم هستن و کم خونم قبلا پریودیم نامنظم بود الان منظم هست
    دارو و رژیم غذایی بهم گفتن و دارم انجام میدم
    احتمال بارداریم وجود داره؟؟؟

    پاسخ
    • سلام بله احتمالش هست.ولی با توجه به ذخیره تخمدانتون باید اقدام به بارداری کنید. با متخصصتون مشورت کنید حتما

      پاسخ
  • سلام من یه ساله خانه دارم و شش ماهی میشه اقدام کردم به بارداری خب رفتم دکتر سنوگرافی رحم نوشت انجام دادم بعد جواب اینجوریه فولیکولی به قطر۱۰تخمدان چپ فولیکولی به قطر۱۴در تخمدان راست آیا خوبه یانه ؟ میخام بارداربشم

    پاسخ
  • سلام من بیست ویک سال سال سن دارم دوماه ازدواج کردم هردوتا تخمدان هام ضعیفه ایا احتمال داره بار داربشم

    پاسخ
  • به نظرتون من باتنبلی زیاد تخمدان هام حامله میشم

    پاسخ
  • سلام من چهل سالم دو سقت داشتم قایدکیم نامرتب تنبلی تخمدان دارم

    پاسخ
  • من تنبلی تخمدان دارم

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر. من بیشتر از دو ساله اقدام کردم برای بارداری ولی اوایل گفتن کیست ریز دارم و قرص ضد بارداری خوردم که جواب نگرفتم( سال قبل). الان رفتم باز گفتن تنبلی تخمدان دارم و متفورمین ‌‌و اسید فولیک و ویتامین دی منظم میخورم( دو ماه میشه)، چاق نیستم،هر روز پیاده روی دارم، در مصرف غذاها بسیار رعایت می‌کنیم،خوابمم منظمه. پاپ اسمیر هم انجام دادم مشکلی نبود، فقط عفونت واژن داشتم که با کپسول رفع شد.
    دلم میخواد همینجوری باردار بشم بدون آی وی اف ‌وغیره
    امیدوار باشم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید خواستم بپرسم من میتونم بدون تجویز پزشک قرص بارداری مصرف کنم؟

    پاسخ
  • سلام من خانمی ۳۷ساله هستم ویک فرزندپسردوازده ساله دارم ودوسال بعداز دنیا اومدم پسرم بازهم اقدام به بارداری کردم که دیگه متاسفانه باردارنشدم ولی ماهانه های بسیار نامرتب ودردناک دارم یبار کم خون هست عادتم ماه دیگه بسیارشدید عادت میشم دکتر رفتم گفتن مشکلی نداری ولی پس چرا باردارنمیشم سنم هم داره بالا میره ۳۷سالمه خیلی ناراحت هستم همسرم هم ناراحته توروخدا کمک وراهنماییم کنید متاسفانه دکتر خوب هم نمیشناسم که برم پاکدشت ورامین هم زندگی میکنیم

    پاسخ
    • سلام ابتدا باید علت پریودی نامرتب بررسی بشه تا بارداری اتفاق بیفته.میتونید ویزیت انلاین از یک پزشک زنان انجام بدید از یک شهر دیگه.

      پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم بعد از ۵سال متوجع شدم چند سال رفتم دکتر جواب نگرفتم بچه اولم ۱۶ سله هست چیکاکنم

    پاسخ
    • سلام بهترین درمان تنبلی تخمدان ،اصلاح سبک زندگی هست.باید ابتدا تنبلی تخمدانتون رو درمان کنید سپس برای بارداری اقدام کنید

      پاسخ
  • سلام من ۲۴سالمه وپریودی منظم ورحم خوبی دارم دوسه ماه اقدام میکنم باردارنمیشم شوهرمم مشکلی نداره میتونم ازقرص لتزول استفاده کنم؟

    پاسخ
    • برای اقدام به بارداری تحت نظر ماما یا پزشکتون باشید.درصورت نیاز و صلاح دید ،براتون دارو تجویز میشه یا راه حلی میدن بهتون.سر خود دارویی مصرف نکنید

      پاسخ
  • سلام من واسه بچه اولم تنبلی تخمدان داشتم درمان کردم بچه دار شدم آیا واسه بچه دوم هم تنبلی تخمدان خواهم داشت. موی زاید هم دارم گردن با چونه لیزر میرم پریودیم هم نامنظمه

    پاسخ
  • سلام خیر

    پاسخ
  • من ۴۵ سال سن دارم و می خوام باردار بشم نزدیک به دوسال هم هست اقدام کردم می دونم تو این سن بارداری مشکل هستش ولی می خوام بدونم اصلا امکانش هست یا نه

    پاسخ
    • سلام . به فاکتور های مختلفی بستگی داره . ( ذخیره ی تخمدان – آزمایش های هورمونی – آزمایش اسپرم همسر – وضعیت رحم و لوله ها و تخمدان و … )

      پاسخ
  • سلام من پنج.ساله.ازدواج.کردم.هیچ.برگیری.نداشتم.ولی.حامله.نمیشم.سینو.هم.دادم.تخمدان.چپم.۱۷تهمدان.راستم۲۱کیست.هم.ندارم.عکس.رنگی.هم.دادم.دبار.ای.و.ای.هم.کردم.نمیدانم.چرا.حامیله.نمیشم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من ۱۶سالمه ۶ماه میشه اقدلم به بارداری کردم ولی نشدم پریودی خیلی نامنظمه رفتم پیش پزشک گفت تنبلی تخمدان داری بهم دارو داد و گفت تو این ماه باید پنج کیلو وزن کم کنی من نمیدونم چجوری میتونم کم کنم واقعا نگرانم

    پاسخ
  • سلام منم تخمکام ضعیفه باردار شدم ۳ماهه بودم بچه سقط شد دکتر گفت چون تخمکت ضعیفه بچه سقط شده رحمم بچه قبول نکرده

    پاسخ
  • سلام من بیست دو سالمه ۴۴کیلووزنمه و س ماه ازدواج کردم ماه دوم ک پریود شدم فقط لکه بینی بود رفتم دکتر گف عفونت و تنبلی تخمدان داری فولکولات روی هفت و هستن بهم شیاف لاکتوواژ و قرص بایوفم داد فروروال اینا بیس روز از پریودی قبلیم میگذشت باز پریود شدم و حالا باز بعد دوهفته پریود شدم بنظرتون چیه مشکلم تنبلیم بیشتر شده!؟؟

    پاسخ
  • سلام من ۲۴ سالمه و چهار ساله که ازدواج کردم و هیچ اقدامی برای باردار شدن انجام ندادم بعد چهار سال الان میخوام اقدام به باردار شدن بکنم ولی میترسم که تنبلی تخمدان داشته باشم ایا ممکن است که باردار نشوم؟در ضمن ماه به ماهم پریود میشوم و پریودیم منظم است فقط تیروئد دارم واسه همین میترسم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من تقریبا ۱۱ ماهه ک خانه دار هستم و ۸ ماهه ک جلو گیری ندارم
    تنبلی تخمدان دارم ولی پریودی هام منظمه همیشه سر وقت پریود میشم
    پیش متخصص رفتم و الان قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم این ماه
    چقد وقت میبره تا باردار بشم

    پاسخ
    • سلام . به علت تنبلی تخمدان ، با وجود سیکل های منظم ، احتمال اینکه سیکل های شما بدون تخمک گذاری باشند ، وجود دارد . لطفا تحت نظر پزشک درمان را ادامه دهید . جهت بارداری نیز ، با مصرف دارو ها و در صورت عدم وجود علل دیگر، ان شاء الله زمان زیادی نخواهد برد .

      پاسخ
  • سلام..من ۲۴سالمه ۳سال ازدواج کردم تنبلی تخمدان دارم پریودیم نامنظمه آیا احتمال باردارشدنم هست ؟؟؟دکتر رفتم گفته جز تخمک اهدایی هستی

    پاسخ
  • سلام..من ۲۴سالمه ۳ساله ازدواج کردم بامشکل تنبلی تخمدان روب رو هستم پریودیم نامنظمه..آیا احتمال باردار شدنم هست؟؟دکتر رفتم گفت جز تخمک اهدایی هستی????????

    پاسخ
    • سلام . با توجه سن کم ، احتمال درمان شما خیلی زیاد هست . لطفا به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا درمان مناسب رو دریافت کنید .

      پاسخ
  • سلام من ۱۸ سالمه و یک ساله ازدواج کردم و اصلا جلوگیری نکردم و هنوز باردار نشدم دکتر رفتم گفت کیست ریز با تنبلی تخمدان داری و پریودی هامم نامنظمه و داروهارو مصرف میکنم ولی هنوز نتیجه نگرفتم میشه راهنمایی کنین خیلی میترسم ک نتونم باردار شم

    پاسخ
    • سلام . سن شما هنوز کم هست . در صورت وجود سیکل های نامنظم ، احتمال اینکه سیکل های بدون تخمک گذاری داشته باشید وجود دارد . لطفا دارو ها را با صورت منظم مصرف کنید تا سیکل های مرتبی داشته باشید .

      پاسخ
  • سلام وقت من دقیقا ۴ روز از پریودم میگذره لکه بینی شدم ماه پیشم ۷ روز بعد پریودم لکه بینی شدم رفتم دکتر گفت هم کم خونی هم تنبلی تخمدان داری دارو هم فقط قرص آهن فرو فورت گاین داد الان من برای درمان لکه بینی چی مصرف کنم؟
    احتماش هس به خاطر تنبلی تخمداو لکه بینی بشم؟
    قصد بارداری هم دارم ۲۰ سالمه

    پاسخ
    • سلام . بله لکه بینی به علت تنبلی تخمدان میتواند باشد . اما تا ۱۰ روز جا به جایی سیکل قاعدگی ( در صورت باردار نبودن ) طبیعی است . لطفا به پزشک جهت دریافت دارو برای لکه بینی ها مراجعه کنید .

      پاسخ
  • Avatar
    فاطمه زهرا ا
    آبان ۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۶ ق٫ظ

    سلام عرض ادب من ۱۹ ساله یه زره تنبلی تخمدان دارم تازه عروسی کردم دوست دار م باردار بشم پریودم ام نامنظم هست آیا احتمال بارداری دارم دکتر هم رفتم بهم غورس ال دی داد خوب نشدم باید چی کارکنم

    پاسخ
    • سلام . جهت بارداری و نیز سلامت بدن در خانم ها ، باید سیکل های قاعدگی منظم باشد . لطفا جهت آموزش تغییر سبک زندگی و در صورت نیاز تجویز دارو ، به پزشک ماما و یا متخصص زنان مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام دو تا دختر دارم الان نزدیک ۷سال اقدام میکنم باردار نمیشم یه دونع سقط داشتم پریودیم منظم هستش لطفان راهنمای کنید

    پاسخ
  • سلام من یک سال نیم هست اقدام به بارداری کردم سن زیر ۳۰ دارم رفتم پیش دکتر گفت تنبلی تخمدان دارم دارو مصرف کردم ک حامله بشم باز دو روز از وقت پریودم زود تر شدم و حامله نشدم به نظرتون مشکلم چی هست

    پاسخ
    • سلام . شما باید در کنار مصرف دارو ها ، اصلاح سبک زندگی نیز داشته باشید . وزنتون اگر زیاد هست کم کنید . ورزش مداوم داشته باشید . از رژیم غذایی سالم استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام من تنبلی تخمدان دارم چگونه حامله شم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

سایر مقالات دسته ‌ بارداری :
بارداری