رژیم غذایی برای پسردار شدن قبل از بارداری چگونه است؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

بسیاری از زوج‌ها به این فکر می‌کنند که آیا می‌توانند جنسیت کودک خود را قبل از لقاح تعیین کنند یا خیر. ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی بخواهند فرزند پسر داشته باشند و به دنبال راه‌هایی بگردند که بتوانند جنسیت فرزندشان را مشخص کنند. یکی از راه‌های تأثیرگذار، استفاده از رژیم غذایی برای پسردار شدن قبل از بارداری است. در این مقاله از سی سیب به بررسی چگونگی این رژیم غذایی می‌پردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

شانس پسردار شدن چقدر است؟

مردم اغلب فکر می‌کنند چون جنسیت به دو دسته دختر و پسر تقسیم می‌شود، پس 50 درصد شانس پسردار شدن و 50 درصد شانس دختردار شدن دارند. در واقعیت، مسئله پیچیده‌تر از این حرف‌ها است. طبق آمارها به ازای هر 105 پسر، 100 دختر متولد می‌شود؛ بنابراین، از نظر آما ری 51 درصد نوزادان پسر هستند. تعیین جنسیت بستگی به این دارد که کدام اسپرم، تخمک را بارور کند. اگر اسپرم حامل یک کروموزوم Y باشد، نوزاد پسر خواهد بود. اگر اسپرم دارای کروموزوم X باشد، نوزاد دختر خواهد بود.

آیا تاثیرگذاری رژیم غذایی بر تعیین جنسیت علمی است؟

با وجود این که توصیه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، هنوز پژوهش‌های علمی محکمی در این زمینه انجام نشده است. در برخی موارد این ادعا تایید و در برخی موارد رد شده‌اند. تحقیقاتی توسط پژوهشگران دانشگاه اکستر و آکسفورد انجام شده است که نشان می‌دهد جنسیت نوزاد با رژیم غذایی مادر در ارتباط است. در این مطالعه آمده است که بین دریافت کالری بالا در زمان بارداری با تولد نوزاد پسر ارتباط وجود دارد. در این مطالعه 740 مادر باردار موردمطالعه قرار گرفتند.

تعیین جنسیت

این مادران جنسیت جنین را نمی‌دانستند و از آن‌ها در مورد عادات غذایی قبل و در مراحل اولیه بارداری سوال پرسیده شد. آن‌ها را بر اساس کالری دریافتی در روزهای حوالی لقاح به سه گروه تقسیم کردند. زنانی که بیشترین کالری را مصرف کردند، شانس بیشتری برای پسردار شدن داشتند. به عنوان مثال، 56 درصد این گروه پسر داشتند. در حالی که این میزان در گروه کم کالری 45 درصد بود. این زنان طیف وسیعی از مواد مغذی از جمله پتاسیم، کلسیم و سدیم را مصرف کرده بودند. محققان همچنین دریافتند که بین خوردن غلات صبحانه و پسردار شدن رابطه قوی وجود دارد.

رژیم غذایی برای پسردار شدن قبل از بارداری چگونه باید باشد؟

شاید شما هم شنیده باشید که خوردن غذاهای قلیایی احتمال پسردار شدن شما را بیشتر می‌کند. افراد زیادی این رژیم غذایی را اجرا کرده‌اند و نتیجه هم گرفته‌اند اما شواهد علمی کمی برای تایید آن وجود دارد. با این حال اضافه کردن میوه و سبزیجات تازه به رژیم غذایی ضرری ندارد. در ادامه بیشتر به این مسئله می‌پردازیم.

غذاهای قلیایی برای پسردار شدن

برای این که بتوانید مقدار غذاهای قلیایی رژیم غذایی خود را بالا ببرید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

افزایش مصرف میوه‌های تازه

افزایش مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه هم برای سلامتی شما مفید است و هم می‌تواند شانس بارداری برای پسردار شدن را افزایش دهد. سعی کنید در طول روز ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات مختلف را مصرف کنید. بهتر است در هنگام انتخاب میوه‌ها و سبزیجات و قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی خود به رنگ‌ها توجه کنید. میوه و سبزیجات از رنگ‌های مختلف در رژیم غذایی خود قرار دهید. غذاهای قلیایی شامل مرکبات، سبزیجات ریشه‌دار و آجیل می‌شوند. سبزی‌های برگ‌دار مانند چغندر، اسفناج و کلم پیچ نیز از غذاهای قلیایی عالی هستند. همچنین باید هر روز یک وعده سبزی برگ دار بخورید.

افزایش مصرف غذاهای پر از پتاسیم

غذاهای سرشار پتاسیم ممکن است شانس شما را برای پسردار شدن افزایش دهند. پتاسیم یک ماده مغذی ضروری است که نقش مهمی در سلامتی شما دارد. موز، ماهی قزل آلا و آووکادو همگی مواد غذایی حاوی پتاسیم هستند. از دیگر غذاهای حاوی پتاسیم می‌توان به میوه‌های خشک، حبوبات، سیب‌زمینی، کدو حلوایی و کلم بروکلی اشاره کرد.

نقش لبنیات بر پسردار شدن

کاهش مصرف لبنیات

هر چند از نظر علمی ثابت نشده است اما اسپرم نر در یک محیط قلیایی بهتر عمل می‌کند. برای همین بهتر است از خوردن غذاهای اسیدی مانند لبنیات خودداری کنید.

غلات صبحانه

خوردن صبحانه در کل بسیار مفید است. خوردن صبحانه راه ساده‌ای برای افزایش کالری دریافتی در طول روز است. همان طور که اشاره شد، میزان کالری دریافتی هم بر پسردار شدن تاثیر می‌گذارد. بهتر است برای صبحانه از یک کاسه غلات صبحانه استفاده کنید؛ زیرا تاثیر بالایی در تعیین جنسیت جنین دارد.

آووکادو

آووکادو یک میوه قلیایی است که می‌توانید آن را به اشکال مختلف بخورید. پس بهتر است آن را در رژیم غذایی برای پسردار شدن قبل از بارداری بگنجانید. می‌توانید آن را له کنید و با نان تست و پنیر میل کنید. آن را خرد کنید و درون سالاد بریزید. این میوه، می‌تواند وعده صبحانه شما را کامل کند.

موز

موز می‌تواند یک میان وعده عالی باشد. این میوه را به هر صورتی که دوست دارید می‌توانید میل کنید. در این زمینه حتی شواهد علمی هم وجود دارد. پس حتما این میوه را در طول روز مصرف کنید.

سوپ سبزیجات

همان طور که اشاره شد سبزیجات اصلی‌ترین بخش غذاهای قلیایی هستند. می‌توانید کدو حلوایی، سیب‌زمینی، هویج و سایر سبزیجات را بخارپز کنید یا به صورت سوپ بپزید. مقداری عدس به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید سبزیجاتی مانند کلم یا کلم پیچ خرد شده هم به این سوپ اضافه کنید. اگر به حالت بخارپز و پخته شده سبزیجات علاقه ندارید، می‌توانید آن‌ها را سرخ کنید. از قارچ، فلفل و کنجد هم استفاده کنید.

کلم پیچ

کلم پیچ خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاه ضد سرطان، ضدالتهاب و یک آنتی‌اکسیدان است. توصیه می‌کنیم دو تا سه بار در هفته آن را مصرف کنید.

بروکلی

کلم بروکلی نیز گزینه مناسب دیگری است. بهتر است آن را به صورت روزانه مصرف کنید. این گیاه سیستم قلبی عروقی و گوارشی شما را سم‌زدایی می‌کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و یک ضدالتهاب است.

کرفس

کرفس بسیار قلیایی است زیرا بخش زیادی از آن را آب تشکیل می‌دهد. در نتیجه، می‌توانید از آن به عنوان پایه اصلی اسموتی‌ها یا سوپ‌ها استفاده کنید. این گیاه نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و ضدالتهاب است.

خیار

خیار از 95 درصد آب تشکیل شده است. خیار حاوی مقدار مناسبی از لاریسریزینول، پینورزینول و سکوایزولاریسیرزینول است. این سه مورد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و چندین نوع سرطان مانند سرطان سینه، رحم، تخمدان و پروستات را کاهش می‌دهند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز گیاهی به شدت قلیایی است. این گیاه به هضم غذا کمک می‌کند و منبع خوبی از آنتی اکسیدان است.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای نیز گیاه خوبی برای مبارزه با بیماری‌های عروقی و دیابت نوع دو است. فلفل دلمه‌ای بهترین منبع آنتی اکسیدان ویتامین C، ویتامین A و ویتامین E است.

مصرف مکمل برای پسردار شدن

چیز دیگری که باید در رژیم غذایی برای پسردار شدن قبل از بارداری قرار دهید، مصرف روزانه مکمل است. به عنوان مثال، روغن گل مغربی کیفیت مخاط دهانه رحم را بهبود می‌بخشد و رسیدن اسپرم به تخمک را آسان‌تر می‌کند. اسپرم نر با سرعت بیشتری حرکت می‌کند و این گونه راحت‌تر به تخمک می‌رسد. حتما از مکمل اسیدفولیک استفاده کنید. استفاده از اسیدفولیک در مراحل اولیه بارداری حیاتی است؛ بنابراین باید قبل از بارداری آن را مصرف کنید.

تاثیر رژیم غذایی مرد بر پسردار شدن

همه این موارد صرفا برای زنان نیست بلکه تغذیه مرد هم می‌تواند روی جنسیت کودک اثر بگذارد. قطعاً داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند تولید اسپرم را بهبود ببخشد. البته از نظر علمی شواهد کمی برای تایید این مورد وجود دارد. با این حال، خوب غذا خوردن می‌تواند برای بچه‌دار شدن مفید باشد. بهتر است مواد زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

روی می‌تواند موجب افزایش حجم مایع منی شود و در نتیجه قدرت باروری مردان را بهبود بخشد. گوشت گاو، صدف، لبنیات، آجیل و غلات منبع خوبی از روی هستند.

همچنین مردان هم باید از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنند. آجیل و دانه‌ها را فراموش نکنید. این مواد خوراکی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که روی تولید اسپرم تاثیر می‌گذارند.

مصرف روی

شب اقدام برای پسردار شدن چی بخوریم؟

از آنجایی که راهی تضمینی برای تعیین جنسیت از طریق رعایت یک رژیم غذایی خاص وجود ندارد، پیشنهاد ما این است که یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید تا سلامت کلی خود را ارتقا دهید. در شب تلاش برای باردار شدن بهتر است یک وعده غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده بخورید. پروتئین برای تولید اسپرم ضروری است و کربوهیدرات‌های پیچیده انرژی موردنیاز بدن برای تخمک‌گذاری را تأمین می‌کنند.

نمونه‌های خوب از غذاهای سرشار از پروتئین عبارت‌اند از:

* گوشت بدون چربی

* ماهی

* طیور

*تخم مرغ

* محصولات لبنی

* حبوبات

* آجیل

* دانه‌ها

نمونه‌های خوب کربوهیدرات‌های پیچیده عبارت‌اند از:

* غلات کامل

* میوه‌ها

* سبزیجات

همچنین بهتر است از خوردن نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای فراوری شده در شب تلاش برای باردار شدن خودداری کنید. این غذاها می‌توانند در باروری شما اختلال ایجاد کنند.

 در ماه اول بارداری چه بخوریم تا جنین پسر شود؟

برخی بر این باور هستند که با داشتن رژیم غذایی خاص در ماه اول بارداری می‌توان جنسیت جنین را مشخص کرد. حتی این مسئله هم از نظر علمی ثابت نشده است و همه چیز پنجاه پنجاه است. بهترین تصمیم این است که رژیم مقوی و خوبی را در ماه‌های بارداری دنبال کنید و خود را محدود و محروم نکنید. 

تمامی غذاهای مقوی برای شما مفید هستند. سبزیجات، گوشت بدون چربی، لبنیات و… همگی بر ای شما و فرزندتان لازم هستند و نباید با حذف این مواد رژیم غذایی خود را ناقص کنید. جنسیت کودک شما توسط اسپرمی که تخمک را بارور می کند، تعیین می‌شود و تغذیه تأثیری بر آن ندارد.

 در ماه اول بارداری چه بخوریم تا جنین پسر شود؟

جدول رژیم غذایی برای پسردار شدن

درست است که رژیم خاصی برای پسردار شدن وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید با یک تغذیه سالم سلامت خود و جنین را تضمین کنید. در ادامه نمونه یک رژیم غذایی مفید و مقوی برای زنان باردار را می‌آوریم. توجه کنید که این مورد تنها یک نمونه است و شما باید در زمان مشخص کردن رژیم غذایی به مواردی مثل بیماری‌های زمینه‌ای، وزن و… توجه کنید. 

صبحانه:

* بلغور جو دوسر با انواع توت‌ها و آجیل

* ماست با میوه و گرانولا

* تخم مرغ با نان تست سبوس‌دار

* اسموتی تهیه شده با میوه‌ها، سبزیجات و ماست

ناهار:

* سالاد با مرغ یا ماهی کبابی

* ساندویچ با نان سبوس‌دار به همراه پروتئین بدون چربی، سبزیجات و آووکادو

* سوپ و سالاد

شام:

* ماهی قزل‌آلا کبابی با سبزیجات بوداده

* مرغ با برنج قهوه‌ای 

* سوپ عدس با نان سبوس‌دار

* کوفته گوشت به همراه کدو پخته

تنقلات و میان وعده:

* میوه‌ها و سبزیجات

* آجیل و دانه‌ها

*تخم مرغ آب پز

* ماست

این رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و فیبر است. همچنین منبع خوبی از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده است که هر دو برای باروری مهم هستند.

برای پسردار شدن چه چیزهایی نباید خورد؟

همان طور که پیش‌تر گفتیم هیچ مدرک علمی برای تأیید وجود رژیم پسردار شدن وجود ندارد. با این حال برخی از مردم بر این باور هستند که اجتناب از خوردن برخی از غذاها باعث می‌شود تا شانس شما برای داشتن فرزند پسر افزایش پیدا کند. 

شواهد کمی برای این ایده وجود دارد که اجتناب از لبنیات می‌تواند شانس شما را برای پسردار شدن افزایش دهد. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد در زنانی که لبنیات بیشتری مصرف می‌کنند، احتمال بالاتری وجود دارد که دختر به دنیا بیاورند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته موردنیاز است.

علاوه بر این، شواهد محدودی برای اجتناب از کافئین و رابطه آن با پسردار شدن وجود دارد. نتایج یک مطالعه نشان داد که زنانی که کافئین بیشتری مصرف می‌کنند، بیشتر احتمال دارد دختر به دنیا بیاورند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید کافئین می‌تواند باعث ایجاد اختلال در باروری شود، بنابراین بهتر است مصرف خود را صرف‌نظر از اینکه قصد دارید پسر یا دختر بچه‌دار شوید، محدود کنید.

همچنین تصور می‌شود که نوشیدنی‌های شیرین شانس پسردار شدن را کاهش می‌دهند. نتایج یک پژوهش نشان داده است زنانی که نوشیدنی‌های شیرین بیشتری مصرف می‌کردند، بیشتر احتمال داشت دختر به دنیا بیاورند. این مورد هم همانند کافئین است. نوشیدنی‌های شیرین به طور کلی ناسالم هستند و شما نباید برای تعیین جنسیت فرزند خود سراغ این موارد بروید. زیرا ممکن است شانس بارداری خود را کاهش دهید و دچار بیماری‌های مختلفی مثل دیابت شوید.

 روش صد در صد تضمینی برای پسردار شدن چیست؟

هیچ راهی وجود ندارد که صد در صد تضمین کند با دنبال کردن آن می‌توانید پسردار شوید. تمام چیزهایی که در مورد رژیم پسردار شدن وجود دارد، پایه و اساس علمی ندارند. تنها راه تضمینی تعیین جنسیت جنین استفاده از تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی (PGD) است.

 PGD روشی است که برای غربالگری جنین‌ها از نظر اختلالات ژنتیکی و قبل از کاشت در رحم استفاده می‌شود. PGD همچنین می‌توان از آن برای انتخاب جنسیت جنین هم استفاده کرد. با این حال، PGD یک روش پیچیده و گران است و به طور گسترده در دسترس نیست.

سایر روش‌های انتخاب جنسیت، مانند زمان‌بندی مقاربت یا استفاده از رژیم‌های غذایی خاص، از نظر علمی ثابت نشده‌اند.

 روش صد در صد تضمینی برای پسردار شدن چیست؟

کلام آخر

مسلما آن چه در زمان تولد کودک مهم است، سالم بودن او است. با این حال برخی از والدین ترجیح می‌دهند پسر داشته باشند. این امر می‌تواند از فرهنگ، تعداد فرزندان دختر خانواده و… نشات بگیرد. مسائل مختلفی روی تعیین جنسیت کودک تاثیر دارند. یکی از آن‌ها رژیم غذایی است که در این مقاله آن را بررسی کردیم. البته نمی‌توان به صورت قطعی گفت که می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف، جنسیتی را قبل از بارداری تعیین کرد. با این حال، امتحان کردن این رژیم غذایی و خوردن گیاهان، سبزیجات و… گفته شده ضرری هم ندارد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا کسی را می‌شناسید که با این روش جنسیت فرزندان خود را تعیین کرده باشد؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منابع:

bellybelly

healthline

baby-chick

ممکن است شما دوست داشته باشید
27 نظرات
  1. سجادنصیرخانی می گوید

    برای پسردار شدن به کدوم دکتر بریم

  2. اعظم می گوید

    سلام برای پسردارشدن به کدوم دکتربرویم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام شما برای تعیین جنسیت پیش هر پزشک زنان و یا مامایی برید کمکتون میکنند

  3. مریم از آبادان می گوید

    سلام من دو فرزند پسر دارم ویک سقط جنین پسر ،در دوران بارداری من ویارم خود به خود من را به سمت شیرینی ،برگ سبز تازه کاسنی،فلفل خیلی تند ،کله پاچه ،آش کشید،ولی از لبنیات حالم به هم میخورد ،این تجربه من، طبیعت من گرمایی هستم،امیدوارم کمکی برای شما باشد

  4. ناشناس می گوید

    سلام من از یک خانم که داروهای گیاهی میداد شنیدم برای پسر دار شدن عدس نباید مصرف کرد از خوردن میوه های سرد مثل هندوانه وگوجه وخیار و…پرهیز کرد لبنیات مصرف نکنید میتوانید هرروز چند عدد فلفل سیاه سالم قبل خوردن صبحانه میل کنید وگرد نخل از عطاری ها تهیه کنید و داخل کپسول ریخته وزن ومرد صبح ها میل کنندداروهای گیاهی زیادی هستند که طبع گرم دارند و خانم در دوران قاعدگی تخم شبد با گلاب بجوشنه ومیل کنه از عسل وخرما زیاد استفاده کنندان شاالله به کارتون بیاد مطالبی که نوشتم

  5. محیاجون می گوید

    چرابعضی میگن خیاروگوجه خوبه واسه پسرزایی بعضیام میگن طبعش سرده نبایدخورد

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام هیچکدام از این موارد از لحاظ علمی اثبات شده نیست.

  6. سعید می گوید

    فقط خدا

  7. ناشناس می گوید

    ناشناس می‌گوید
    من یه دختر ۹ساله دارم و خیلی دوست داشتم
    بچه بعدیم پسر باشه عاشق پسر بودم بعداز ۵سال که دخترم پنج ساله شد رفتم پیشه دکتر مامایی گفتم میخوام
    این دفه بچه ام پسر بشه برام یه سونو از تخمک داد و یه آزمایش از اسپرم شوهرم گفت اول باید ببینم آیا میتونید پسر داربشید یانه باید تخمک ۲۰ باشه قویی و اسپرم قویی برنامه عذایی داد و قرص خدارو شکر به آرزوم رسیدم بچه ام پسر شد الان۴ سالشه خدایا یه دنیاممنونم انشاالله شماها به ارزوتون برسید

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . ان شاء الله

  8. ناشناس می گوید

    سلام من یک دختر دارم و یک پسر برای پسرم رفتم دکتر مامایی ۳ماه قبل از بار داری رفتم گفتم من میخوام این دفه بچه ام پسر بشه دکتر برام بر نامه عذایی داد و قرص من همون چیزهایی رو که گفت خوردم و بچه ام پسر شد خدارو شکر میکنم الان ۴ سالشه و دخترم ۱۰ سالشه انشاالله همه به آرزوهاشون برسن الهی آمین

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . الهی آمین .

  9. ناشناس می گوید

    سلام درسته دوا و دکتر هم تاثیر داره ولی اول خدا ،اوست که روی سنگ هم اگه بخواد میرویاند پس از بودن خدا غافل نشیم توکل بر خدا کنیم خودش هر چی صلاح بدونه میکنه شاید نداده هاشم حکمتی داشته که نداده

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . بله درسته ‌

  10. ناشناس می گوید

    سلام من دوتا دختردارم دوست دارم بچه پسر باشه باید چه کار کنم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . از راهکار های گفته شده در مقاله استفاده کنید .

  11. مهدی می گوید

    سلام‌شبتون‌خوش‌ببخشید‌برای‌اینکه‌پسر‌دار‌شویم‌باید‌‌چه‌
    خوراکی‌هایی‌مصرف‌کنیم‌؟هم‌خودم‌؟هم‌خانومم؟

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . در مقاله توضیح داده شده است . در صورت لزوم میتوانید به ماما یا پزشک زنان مراجعه کنید .

  12. رضا می گوید

    من بچه اولم دختر به دنیا اومد و ناراحتی قلبی دارد و در ۲ سالگی عمل قلب باز کردم تهران
    و بچه دوم هم که دختر بود سقط کردیم چون اونم ناراحتی قلبی داشت با اکو جنین که انجام داده بودیم و دستور پزشکی قانونی رو گرفتیم و سقط کردیم
    حالا برای بچه پسر و اینکه این مشکلات رو نداشته باشد ، باید چیکار کنیم؟
    لطفا راهنمایی کنید؟
    ممنونم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . احتمال ایجاد بیماری قلبی در بارداری بعدی قالب پیشبینی نیست . مادر باید قبل از اقدام به بارداری تحت نظر پزشک متخصص باشد .

  13. ریحانه می گوید

    سلام مطالبتون عالی وتاثیرگذاربود مچکرم ایشالله که خدا به هرکی هرچی دلش میخواد بده وبچه هاتون رو حفظ کنه الهی آمین

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . با سپاس

  14. محمد صدرا می گوید

    سلام من دوتا دختر دارم وریم پسرزایی گرفتم ولی نمیدونم چه غذاهایی باید بخورم مثلا برنج خوبه یا نه. یا گوشت مرغ خوبه یا گوسفندی

  15. ناشناس می گوید

    سلام یه ناشناس من دکتر رفتم سنتی زنان رفتم که پسر دار بشیم ولی نشد دارودرمان داد بازم دختر شد

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . احتمال تعیین جنسیت با رژیم غذایی تنها 40 درصد هست

  16. کژال الهی می گوید

    سلام منم دوست دارم پسرداربشم دوتادختردارم؟مخوایم این دفه پسرداشته باشم نمیدونم چکارکنم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . روش های تغذیه ای با احتمال کمی موفقیت آمیز هستند . جهت تعیین جنسیت قطعی باید با پزشک و یا ماما مشورت کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.