بررسی بهترین قرص چاقی در دوران شیردهی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

لاغری مفرط و عدم افزایش وزن علل مختلفی دارد از جمله عوامل ژنتیکی، لاغری پس از بیماری یا جراحی‌ها، مشکلات دستگاه گوارش، تغذیه نامناسب و … . دوران شیردهی کالری زیادی از بدن مادر جذب می‌کند و این امر موجب کاهش وزن بیشتر در افراد لاغر می‌شود. مادرانی که دچار کمبود وزن هستند و در دوران شیردهی بسر می‌برند برای پیشگیری از عوارض لاغری و توانایی تولید شیر کافی باید از رژیم غذایی ویژه چاقی پیروی کنند. همچنین برخی از مکمل‌ها نیز در تامین انرژی روزانه و کمک به افزایش وزن موثر هستند. در این مقاله از سایت سی سیب به بررسی مکمل‌های چاق کننده و ایمن بودن مصرف آنها در دوران شیردهی می‌پردازیم.

مکمل اضافه وزن چیست؟

اینفوگرافی مکمل های چاقی مناسب در دوران شیردهی

مکمل‌های غذایی از ترکیبات ویتامینی، معدنی و عصاره‌های و پروتئینی ساخته می‌شوند. ترکیبات بکار رفته در این محصولات به جبران کمبود مواد مغذی بدن کمک می‌کند و موجب عملکرد بهتر ارگانهای بدن می‌شود. لاغری بیش از اندازه و کاهش وزن بی رویه عوارض جدی برای بدن دارد و سلامتی را به خطر می‌اندازد. اهمیت این مسئله در دوران شیردهی بسیار بیشتر می‌شود زیرا سلامت مادر و شیرخوار به یکدیگر وابسته است و مادرانی که ضعف عمومی و لاغری مفرط دارند نمی‌توانند شیردهی خوبی را تجربه کنند.

در طول دوران شیردهی، شیر مادر از ذخائر مغذی بدن مادر تولید می‌شود و در صورتی که ذخائر انرژی در بدن مادر کافی نباشد، املاح و مواد معدنی از استخوانهای بدن مادر برداشت می‌شود که این امر موجب پوکی استخوان، مشکلات دندان و لثه ها و سایر مشکلات جسمی می‌شود. بنابراین مشاوران تغذیه به مادرانی که دچار کمبود وزن هستند و یا افزایش وزن آنها به کندی صورت می‌گیرد مصرف مکمل‌های چاق کننده را پیشنهاد می‌دهند.

مکمل‌های افزایش وزن در افزایش شیر مادر نیز موثر هستند و همزمان از کاهش وزن در دوران شیردهی نیز جلوگیری می‌کنند. در ادامه مطلب ترکیبات بکار رفته این مکمل‌ها را معرفی می‌کنیم.

ترکیبات سازنده مکمل‌های افزایش وزن

املاح معدنی، گروه‌های ویتامینی، برخی از کربوهیدراتها از ترکیبات اصلی مکمل‌های چاقی هستند.

  • املاح معدنی

کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم، گوگرد، مس، ید، زینک (روی)، سلنیوم، کروم از مهمترین املاح معدنی مورد نیاز بدن و موجود در مکمل‌ها هستند.

  • ویتامین‌ها

ویتامین‎های گروه ب(ب1، ب5، ب2، ب، ب6، ب 3 ، ب7، ب12)، ویتامین دی، ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین کا و فولیک اسید (ب9)، ویتامین‌های مورد نیاز برای واکنشهای زیستی و تامین انرژی بدن می‌باشند که به مقدار مجاز در مکمل‌ها بکار می‌رود.

  • پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه

پروتئین‌ها برای تقویت و حفظ وزن مناسب عضلات بدن ضروری است. اسیدهای آمینه واحدهای سازنده پروتئین‌ها هستند. در برخی از مکمل‌های افزایش وزن اسیدهای آمینه مانند آرژنین، گلوتامین، سیترولین، بکار رفته تا جذب آسانتری داشته باشد وبه تعادل سریع وزن کمک کند.

کلاژن:

یکی از پروتئین های مهم بدن کلاژن است. پروتئین کلاژن در پوست وجود دارد و موجب حفظ یکپارچگی و ساختار مناسب پوست بدن می‌شود. مصرف کلاژن از طریق مکمل‌ها از لاغری صورت، افتادگی و شل شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند.

  • کربوهیدرات ها

گلوکز، فروکتوز، ساکاروز، گالاکتوز، فیبر و نشاسته مهمترین کربوهیدراتهای مورد نیاز بدن هستند و به عنوان تامین کننده قند و انرژی در مکمل‌ها استفاده می‌شوند. مرسوم‌ترین واحدهای قندی که در مکمل‎ها وجود دارد گلوکز، فروکتوز و فیبرهای گیاهی هستند.

  • اسیدهای چرب

اسیدهای چرب امگا3، 6 و 9 از مهمترین اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز بدن هستند که در ترکیب اغلب مکملهای غذایی وجود دارند.

  • عصاره‌های گیاهی و طبیعی

عصاره مخمر، پودر جوانه گندم، جینسینگ، عصاره زنجبیل و رویال ژل در مکمل‌های چاقی جهت افزایش اشتها و تقویت قوای عمومی بدن بکار می‌رود.

مصرف قرص افزایش وزن در دوران شیردهی

معرفی مکمل‌های چاقی مناسب دوران شیردهی

مکمل‌های چاقی با ترکیبات و اسامی مختلفی در بازار وجود دارد. انتخاب مکمل مناسب در میان تنوع زیادی که وجود دارد گاهی مشکل می‌شود و تشخیص بهترین و مناسبترین مکمل دشوار است. در صورتی که در دوران شیردهی بسر می‌برید باید توجه داشته باشید حساسیت دوران شیردهی بیشتر از سایر اوقات است و باید محصولی انتخاب کنید که فاقد عوارض در دوران شیردهی باشد. ایمن بودن مصرف مکملهای چاقی در دوران شیردهی باید حتما بر روی محصول درج شده باشد.

  • مکمل پروتئینی وی

پروتئین وی، نام پروتئین تهیه شده از شیر گاو است. مصرف پروتئین وی در دوران شیردهی برای افزایش شیر مادر، تقویت و حجم دهی عضلات و جلوگیری از کاهش وزن در دوران شیردهی مناسب است. مصرف مکملهای پروتئینی وی به ویژه در 6 ماهه اول شیردهی به تامین انرژی بدن کمک می‌کند. مصرف این مکمل پروتئینی در دوران شیردهی ایمن و بدون عوارض شناخته شده است.

  • مکمل اسیدآمینه‌ای BCCA (آمینواسدیهای شاخه دار)

مادرانی که دچار کمبود وزن هستند و توان فعالیتی آنها در طول روز کم است برای رفع خستگی و تامین انرژی روزانه می‌توانند از مکملهای آمینواسیدی استفاده کنند. مکملهای آمینواسیدی جذب بالاتری نسبت به مکملهای پروتئینی دارد و انرژی را سریعتر در دسترس بدن قرار می‌دهد. یکی از مکملهای چاق کننده ایمن دوران شیردهی مکمل BCCA است. این مکمل علاوه بر بهبود افزایش وزن برای مادران ورزشکار نیز در دوران شیردهی مفید است.

  • مکمل کراتین

کراتین در گروه مکملهای پروتئینی قرار دارد و برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند کاربرد دارد. کراتین با ذخیره در عضلات موجب افزایش حجم و تقویت عضلات می‌شود. مصرف کراتین در برخی از افراد موجب بروز ناراحتی‌های گوارشی، دردهای شکمی و گرفتگی عضلات می‌شود. مصرف مکملهای افزایش وزن که حاوی کراتین هستند در دوران شیردهی مناسب نیست و ایمن بودن آن تضمین نشده است.

  • گینرها

در ترکیبات سازنده گینرها کربوهیدرات، پروتئین، برخی از املاح معدنی ضروری و اسیدهای چرب به کار رفته است. برای مصرف گینرها و ایمن بودن آنها در دوران شیردهی بهتر است با مشاور تغذیه صحبت کنید. زیرا عوارض دقیقی از مصرف گینرها در دوران شیردهی در دسترس نیست و نحوه مصرف آن با توجه به شرایط جسمی و شیردهی مادر باید تعیین شود.

  • مکمل‌های حاوی املاح معدنی و ویتامینها

ویتامین ها و املاح معدنی ضروری پایه ثابت مکملهای افزایش وزن هستند و تنوع بسیاری نیز در بازار دارند. کافیست نیازهای بدن خود را بشناسید و از میان آنها مناسبترین را انتخاب کنید.

ویتامین دی، ویتامینهای گروه ب، ویتامین سی و فولیک اسید باید حتما در مکمل انتخابی شما وجود داشته باشند. زیرا کمبود ویتامین گروه ب موجب افت انرژی و اختلال در سوخت و ساز بدن می‌شود. کمبود ویتامین دی موجب تضعیف استخوانهای بدن و کاهش توده استخوانی شده و در نهایت منجر به پوکی استخوان مادران می‌شود.

املاح معدنی آهن، کلسیم، منیزیم، روی و سلنیوم برای بدن مادران شیرده ضروری است و کمبود این عناصر موجب ضعف و بیحالی، خستگی و تشدید کاهش وزن می‌شود.

  • مکمل حاوی گیاه جینسینگ
منع مصرف جنسینگ در دوره شیردهی برای افزایش وزن

عصاره گیاه جینسینگ دارای خاصیت تقویت کنندگی قوای عمومی و جنسی بدن، افزایش حافظه و تقویت سیستم ایمنی بدن است. با این وجود مصرف مکمل جینسینگ به منظور افزایش وزن در دوران بارداری پیشنهاد نمی‌شود. با اینکه عوارض خاصی از این گیاه در دوران شیردهی مشخص نشده ولی این گیاه بر هورمونهای زنانه تاثیر می‌گذارد و بهم ریختگی تعادل هورمونی در تغییر کیفیت شیر مادر تاثیر منفی خواهد گذاشت.

  • قرص‌های مخمر

تاثیر مخمر آبجو برای افزایش شیر مادران در دوران شیردهی اثبات نشده با این حال مصرف این مکمل به منظور افزایش انرژی بدن، افزایش وزن مادر و پر شدن صورت و بدن در دوران شیردهی بلامانع است. توجه داشته باشید مادرانی که به فرآورده‌های پروبیوتیکی مانند مخمرها آلرژی دارند از مصرف این محصولات در دوران شیردهی خودداری کنند.

  • مکملهای تقویت کننده هورمون تستسترون

به طور کلی مصرف هرگونه مکمل و دارویی که موجب بهم خوردن هورمونهای بدن مادران در دوران شیردهی شود جایز نیست. زیرا دوران بارداری و شیردهی هورمونهای بدن مادران دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند و مصرف هرگونه ترکیبات طبیعی و شیمیایی که موجب اختلال در هورمونهای بدن شود مجاز نیست.

سخن پایانی

کمبود وزن و لاغری در دوران شیردهی به سلامت جسمی مادر و کودک آسیب می‌زند و در بلند مدت تاثیرات منفی ماندگاری خواهد داشت. برای جبران کمبود وزن بهتر است در آغاز علت کاهش وزن را مشخص کنید سپس به درمان بپردازید. راه حل اضافه وزن لزوما پرخوری و مصرف بی رویه قند و چربی نیست. شما می‌توانید با رعایت رژیم غذایی ویژه چاقی، ورزش و مصرف مکملهای چاق کننده روند افزایش وزن خود را بهبود دهید. ما در این مقاله رایج‌ترین مکملهای افزایش وزن و ایمن بودن آنها را در دوران شیردهی شرح دادیم که به شا کمک می‌کند موثرترین محصول را انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
100 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    عالی

    1. ۳۰سیب می گوید

      سپاس

  2. رویا می گوید

    سلام قرص فت فست که برای چاقی صورت هست ایاجاهای دیگرازبدن روچاق میکنه

  3. کریمی می گوید

    ایا قرص چاقی کوثر در دوران شیردهی ضرر داره

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام

      مصرف هر نوع دارویی در دوران بارداری و شیردهی میتونه عوارضی داشته بنابراین تا جای ممکن از مصرف داروهایی که ضرورت ندارن در این دوران خودداری کنید.

  4. ناشناس می گوید

    بله ،همه بدن چاق میشه

  5. ناشناس می گوید

    بله ،همه بدن چاق میشه

  6. ناشناس می گوید

    سلام،من ۱۲کیلو تو بارداری کم کردم الانم شیر میدم باز کم میکنم??شدم پوست و استخون??کسی راه حلی چیزی میدونه بگه؟زود و عالی تاثیر بزاره؟؟؟

  7. دریا می گوید

    سلام من شیرمیدهم چیکار کنم خیلی لاغرم یه قرص معرفی کنیدبخرم ضررنداشته باشه

  8. ناشناس می گوید

    سلام آیا در موقع شیردهی پودر جوانه گندم مصرف کنیم ضرر دارد

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام نه مشکلی نداره.

  9. ناشناس می گوید

    آیا قرص چاقی دراگون در دوران شیردهی مضرر است

  10. مهسا می گوید

    آیا شیاف شاندرمن در دوران شیر دهی ضرر داره

  11. دنیا می گوید

    سلام من توی دوران شیردهی هستم لاغر بودم خیلی لاغر تر شدم تورو خدا بگید چی بخورم زودی چاق بشم ?

  12. ناشناس می گوید

    سلام واقعا میشه دوران شیردهی از مکمل پروتئنی وی استفاده کرد ضرر نداره

  13. مریم ۴ می گوید

    سلام من قبل زایمان ۷۰ کیلو بودم و الان شیر خودمو میخوره الان ۵۸ کیلومتر ام ۲۲ کیلو کم کردم خیلی دیگه لاغر شدم قدم بلنده لاغری رو بیشتر نشون میده میشه بگین چیکار کنم چاق شم ؟ آیا مصرف قرص جی فست ضرری نداره برای بچم ک شیر خودمو میخوره ؟

  14. ریحانه می گوید

    سلام خسته نباشید میشه این قرص چاقی برا منم معرفی کنید

  15. ناشناس می گوید

    من تو دوران شیر دهی هستم و خیلی کاهش وزن داشتم،آیا گین آپ ضرر داره بخورم برای افزایش وزن؟

  16. دنیا می گوید

    منم خیلی لاغرم

  17. مامان محنا می گوید

    من خیلی لاغرشدم ازوقتی شیر میدم هر روز لاغر تر میشم نمیدونم چیکارکنم

  18. مریم می گوید

    توروخدا یه راه حلی برای چاقی به من بگین دیگه خسته شدم از خودم بدم میاد بچه هم شیر میدم

  19. ناشناس می گوید

    سلام منم مشکل کاهش وزن دارم در دوری شیر دی چی قرصی بخورم

  20. ناشناس می گوید

    سلام‌منم‌بچه.شیر‌میدم‌خیلی‌لاغر‌شد
    چیکارکنم

  21. زهرا می گوید

    سلام.من شیرمیدم وخیلی لاغرم استفاده از قرص چاقی ضرری ندارد

  22. ناشناس می گوید

    سلام کسی قرص گین اپ خورده دوران شیردهی؟منم میشه بخورم

  23. رستا می گوید

    سلام کسی قرص گین اپ خورده دوران شیردهی؟منم میشه بخورم

  24. ناشناس می گوید

    سلام ببخشید.بعد‌از‌یک‌سالگی
    شیردهی‌بازم‌قرص‌چاقی.ضرر.داره

  25. السا می گوید

    سلام ببخشید.بعد‌از‌یک‌سالگی
    شیردهی‌بازم‌قرص‌چاقی.ضرر.داره

  26. ناشناس می گوید

    منم خیلی لاغر شدم چیکار کنم

  27. ناشناس می گوید

    سلام در دوران شیر دهی نه اصلا نمیشه من دارم جوانه گندم میخورم این گیاهی هستش و ضرری هم نداره

  28. دیانا می گوید

    سلام دردوران شیردهی چه قرصی بخوریم چاق شیم

  29. ابتسام می گوید

    سلام موقه شیر دهی میشه از قرص چاق کننده صورت گین آپ استفاده کنم

  30. موسوی می گوید

    من شیرمیدم واقعا کاهش وزن دارم هروزدارم لاغرتر میشم میشه ازقرص vlMویتامین سی بخورم یانه

  31. ناشناس می گوید

    اسرا جان
    سلام من لاغر بودم فعلا در دوران شیر دهی استم لاغر تر شدم لطفا رهنمایی کنیم چه قرصی استفاده کنم فعالیت ورزشی من زیاد است

  32. اسرا سازش می گوید

    سلام من لاغر بودم فعلا در دوران شیر دهی استم لاغر تر شدم لطفا رهنمایی کنیم چه قرصی استفاده کنم فعالیت ورزشی من زیاد است

  33. ناشناس می گوید

    باسلام من استفاده میکنم هیچگونه مشکلی برابچه نداره وتاثیرخوبی روی بدن داره.منظورم قرص وی ای ام هستش

  34. ناشناس می گوید

    سلام من دخترم یک ساله شه خیلی لاغر شدم چی بخورم چاق بشم

  35. mhmdparsakbzayy@gmail.com می گوید

    سلام مصرف قرص گین آپ اصل ترکیه رو میخوام مصرف کنم و شیرده هستم فروشنده گفتن منع نداره اتفاقا برای افزایش شیر هم خوبه میخوام بدونم نظر شما م هست

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام. ما توصیه ای جهت مصرف این داروهای غیر ضرور در دوران شیردهی نداریم

  36. عابدی می گوید

    سلام.من بچه شیر میدم یه سالشه خیلی لاغرشدم چکادکنم

  37. الهه می گوید

    باسلام ‌.من خیلی لاغرم مشکلی نیست تو دوران شیردهی قرص چاقی بخورم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام.بهتره دارو و قرص هایی که ضرورت ندارن در شیردهی استفاده نکنید.
      و البته که بخشی از کاهش وزن در دوران شیردهی طبیعی هست.
      صرفا اصلاح رژیم غذایی میتونه کمکتون کنه

  38. نسرین می گوید

    سلام یه قرص برای چاقی صورت معرفی کنید برای دوران شیر دهی ممنون میشم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام.
      اگر تخمدان بعد ازعمل کیست و ذخیره تخمدان فعالیت داشته و فولیکولی موجود باشه امکان باردای به شکل طبیعی وجود دارد

  39. زینب می گوید

    سلام من یک بچه یک سالو چهار ماه دارم که شیر میخوره و خودم خیلی لاغر شدم خواستم بدونم قرص مناسبی هست که بخورم چاق شم

  40. Mahnaz می گوید

    من زیاد لاغر نیستم ولی دوست ندارم از این لاغرتر بشم از چه قرصی استفاده کنم بچه شیر میدم …

  41. Mmmnn می گوید

    آیا خوردن کپسول مهشی دردوران شیر دهی ضرر دارد

    1. ۳۰سیب می گوید

      متوجه سوالتون نشدم

  42. ناشناس می گوید

    سلام من خیلی لاغرم چیکار کنم چاق شوم به مادر شیردهی ضرر داره قرض چاقی من از قرص Hiاستفاده میکنم یا ضرر داره

  43. ناشناس می گوید

    سلام توروخدا ی پودری قرصی چیزی برام معرفی کنید عروسی داداشم خیلی بد لاغر شدم هیچی تنم خوب واینممیسته شیر ده هستم

  44. ناشناس می گوید

    ایا موقع شیردهی میتوانیم از پودر رویال استفاده کنیم

  45. Mahbob می گوید

    سلام بچه ۸ ماهه دارم که شیر خودمو میخوره استفاده از پودر کلاژن ضرر داره؟

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . فقط باید طبق تجویز پزشک و تحت نظر ایشان مصرف گردد .

  46. سحر می گوید

    سلام …چ قرصی برا لاغری خوبه .در دوران شیردهی

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . بهتره در دوران شیردهی از دارو های غیر ضروری استفاده نشود .

  47. ناشناس می گوید

    سلام
    من سه ماهه ازدواج کردم اصلا جلوگیری نمیکنم
    بار نشدم هنوز ب دلیل تنبلی تخمدان میشه راهنماییم کنیدچیکار کنم برا سریع بار دار شدن

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . چند سالتون هست؟

  48. ناشناس می گوید

    بله

  49. محمد می گوید

    سلام زایمان کردمه ۱۲روزه بیش ازحد لاغر شرمه چی بخورم چاق شم توروخدا بهم بگین

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . بهتر است از مولتی ویتامین و غذا استفاده کنید . در صورت تمایل به استفاده از مکمل های چاقی ، باید طبق تشخیص پزشک و تحت نظر ایشان مصرف گردد .

  50. خانم حسینی می گوید

    من خیلی لاغرم میخام چاق شم یه داروی معرفی کنید وشیر ده هم هستم

  51. ناشناس می گوید

    سلام منم خیلی دارم لاغرمیشم شیرمیدم به بچه ام میتونم داروگیاهی بخورم چاق بشم یان

  52. بهار می گوید

    سلام من خیلی لاغرمیشم شیرمیدم ،طوری ک دورواطرافم بیشتررومخ هستن هرکی منومیبینه میگه خیلی لاغرشدی توروخدایه دارویی ک به بچم ضررنداشته باشه معرفی کنید

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام.لاغر شدن در در=وران شیردهی طبیعی هست. و داروهایی که ضرورتی ندارن در دوران شیردهی توصیه نمیشن.

  53. رستا می گوید

    سلام من بچه هفت ماهه دارم وزنم خیلی پایینه خیلی لاغرم میشه یه دارویی بهم معرفی کنید

  54. ناشناس می گوید

    سلام.پودر جوانه گندم برای خانم های شیر ده خیلی خوبه

  55. فایزه می گوید

    سلام من 23سالمه وزنم ب 36کیلو‌گرم رسیده بین منو شوهرم خیلی دوری افتاده بچه اولمه 4ماهشه شیرمیذم روز ب روز بدتر میشم حتی دیگ نمیتونم بشینم تمام استخوان درد میگیره چی بخورم چاق شم خواهش میکنم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام. برای درد استخوان مکمل هایی که پزشکتون تجویز کردن برای بعد از زایمان را مصرف کنید

  56. رویا می گوید

    سلام منم خیلی لاغرم چی استفاده کنم چاق بشم خیلی لاغرم من شیر میدم الان پسر م یک سالشه

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام لاغری در دوران شیردهی طبیعی هست

  57. مامان ویهان می گوید

    سلام من دارم شیر میدم خیلی وزن کم کردم دارو چاق کن شالیز در دوران شیر دهی ضرر دارد

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام.ما توصبه ای جهت مصرف دارو های غیر ضرور در دوران شیردهی نداریم

  58. فهیمه می گوید

    سلام من تو دوران شیردهی هستم بچمم ۷ ماهشه دوروزه دارم پودر رویال استفاده میکنم و واکنش خاصی ندیدم تو بچع اشکال داره که استفاده کنم ضرر نداره پودر رویال ؟؟

  59. دلینا می گوید

    سلام من شیر میدم بچم ۱سال و ۵ماهشه وحشتناک لاغر شدمه میتونم قرص گلگسی فت استفاده کنم واسه شیردهی ضرر نداره؟

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . تمام دارو ها و مکمل ها باید تحت نظر پزشک متخصص استفاده شود .

  60. بارانا می گوید

    سلام دوستان ممنوعه برای شیرده و باردار استفاده نکنید چون واقعا سلامت بچه رو به خطر میندازه ولی میتونید معجون بوعلی تهیه کنید همش مغزیجاته با عسل خیلی خوشمزس بدون عوارض برای بچه هم مقویه

  61. ناشناس می گوید

    سلام من بچم یکسال وسه ماهشه شیر خواره میتونم از قرصهای چاقی صورت استفاده کنم

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . در صورتی که به کودک خود شیر میدهید ، دارو های مصرفی باید طبق نظر و تجویز پزشک باشد .

  62. ehsan می گوید

    سلام خسته نباشین به بچه شیر میدم گین اپ میوه ای مصرف میکنم سه روز که شروع کردم بچم واکنش یا حسایت نشون نداد ایا خطر داره واسه بچه

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . در صورتی که ماه گذشته است عیبی ندارد . فقط اینکه باید آبمیوه طبیعی باشد .

  63. علی می گوید

    سلام آیا در دوران شیردهی میتوان از پودرچاقی اپل استفاده کرد یا مکمل های دیگری که پیشنهاد میکنید چیست

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . استفاده از تمام دارو ها و مکمل ها باید تحت نظر پزشک متخصص باشد .

  64. ناشناس می گوید

    آیا مکمل مکث فود دردوران شیردهی ضرر داره

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . تمامی دارو ها و مکمل ها باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان مصرف گردد .

  65. لیلا می گوید

    سلام من مادر شیرده تو چهارماهه هست هم خودم هم کودک من لاغر شده دکتر متخصص نوزادان ..آ م گ س ..ویتامین ب 300داده

  66. لیلا می گوید

    پودر یا قرص چاقی بخورم مشکل داره

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . پودر یا قرص و در کل تمامی دارو ها باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان باشد .

  67. فاطوم می گوید

    سلام و خسته نباشید منم خیلی لاغرم بچه ام الان دوماهشه به شدت لاغرم و مثل ماکارانی کم کم میشم اشتها به غذا ندارم اصلا…????‍????????

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . میتونید برای افزایش اشتها از مولتی ویتامین های دوران شیردهی استفاده کنید ولی برای مصرف قرص اختصاصی برای چاق شدن ، باید به پزشک مراجعه کنید .

  68. اسماء می گوید

    سلام من به شدت لاغر شدم الان بچه ام دوماهشه روز به روز وزنم داره میاد پایین یه قرصی معرفی کنید که زود تاثیر داشته باشه چاقم کنه

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . در دوران شیردهی تمامی قرص ها و دارو ها باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان مصرف گردد .

  69. مهناز می گوید

    سلام من بچم یک ماهشه شیر خودمو میخوره میخوام قرص گین آپ بخورم برای چاقی میخواست بدونم رو بچه تاثیر میزار یا ضرر نداره

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . مصرف تمام دارو های در دوران شیردهی باید با تشخیص و تایید پزشک متخصص زنان صورت گیرد .

  70. زهراپرکی می گوید

    سلام من شیرمیدم الان بچه ام ۵ماهه هست قرص گی آن پ بخورم ضرردارع

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . مصرف تمام دارو های در دوران شیردهی باید با تشخیص و تایید پزشک متخصص زنان صورت گیرد .

  71. ناشناس می گوید

    سلام من بچه ام ۹ماهه دارم شیر میدم خیلی لاغر هستم میتونم از قرص مخمر استفاده کنم یا گین اپ

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . هر گونه مصرف دارو باید طبق تشخیص و تایید پزشک متخصص زنان صورت گیرد .

  72. ناشناس می گوید

    اگه قرص بخوریم چه اتفاقی پیش میاد میشه جواب بدین؟

  73. ناشناس می گوید

    سلام یعنی قرص گین اپ صورت عوارض داره لطفا جواب بدید

    1. ۳۰سیب می گوید

      سلام . هرگونه مصرف دارو در دوران شیردهی باید تحت نظر پزشک باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.