زمان مطالعه: 9 دقیقه
۴۴ دیدگاه

آیا تست بارداری در منزل امکان پذیر است و بررسی انواع آن

تشخیص بارداری در روزهای اول به روش سنتی

تایید شده توسط هیئت علمی 30سیب

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشک، مشاوره بگیرید.

بسیاری از تست‌های بارداری در منزل می‌توانند از اولین روز عقب افتادن قاعدگی، بارداری یا عدم بارداری یک فرد را تشخیص دهند. با این حال برای تشخیص دقیق و درست، بهتر است تا اولین روز قاعدگی بعدی صبر کنید. شاید در ذهنتان سؤال ایجاد شود که چرا باید صبر کرد؟ در جواب این سؤال باید بگوییم، در مدت کوتاهی پس از اینکه تخمک بارور شده به دیوارهٔ رحم می‌چسبد و لانه گزینی می‌کند، جفت تشکیل می‌شود و «هورمون گنادوتروپین جفت» را تولید می‌کند.

«هورمون گنادوتروپین» جفتی یا همان (HCG) وارد جریان خون و سپس وارد ادرار مادر می‌شود. سرعت به غلظت رسیدن این هورمون در اوایل بارداری بسیار زیاد است به طوری که هر دو تا سه روز یکبار دو برابر بیشتر از قبل خواهد شد. بنابراین هر چه دیرتر از تست بارداری در منزل استفاده کنید، تشخیص بارداری دقیق‌تر است. در ادامهٔ این مطلب با انواع روش‌های تست بارداری در منزل آشنا خواهید شد.

انواع تست بارداری در منزل

اگر فقط چند روز از دورهٔ قاعدگی‌ شما گذشته اما هنوز هیچ خونریزی ندارید، یا هنوز زمان قاعدگی شما نگذشته است، نمی‌توان انتظار زیادی از نتیجهٔ تست‌های بارداری در منزل داشت. زیرا توانایی تشخیص این نوع تست‌ها در خانم‌هایی که فقط چند روز از دورهٔ قاعدگی عقب افتاده‌اند، متفاوت است. قبل از هر چیز باید بدانید که این روش های خانگی شامل دو گروه هستند:

  • گروه اول: روش‌های سنتی در واقع این روش ها از نظر علمی صحت ندارند و فقط بر اساس باورهای بسیاری از مردم رواج پیدا کرده‌اند، همچون شکر و غیره.
  • گروه دوم: روش های خانگی مطمعن تر مانند کیت تست‌های تشخیص بارداری (بی بی چک) و یا دمای پایه بدن.

از آنجایی که اثربخشی بیشتر تست‌های بارداری خانگی گروه اول توسط متخصصان و محققان بررسی نشده است، نمی‌توان این نوع تست‌ها را جایگزین روش‌های دقیق تشخیص بارداری مانند کیت‌‌های بی بی چک یا آزمایش خون بارداری کرد. علاوه‌ بر این ممکن است نتیجهٔ یک تست بارداری در منزل با جواب یک آزمایش معتبر و قابل اعتماد، به طور کاملاً اتفاقی یکسان باشد. در حالی که گرفتن نتیجهٔ یکسان از هر دو تست، به این معنی نیست که تست بارداری در منزل دقیق و بی نقص بوده است.
به هر حال هرچند که تست‌های بارداری در منزل از نظر علمی تأیید نمی‌شوند. اما حداقل می‌توان با این روش‌ها کمی از اضطراب و دلهرهٔ خود را کم کرد. چند نمونه از تست‌های بارداری در منزل را در ادامه می‌خوانید.

روش‌ های خانگی مطمئن‌ برای تشخیص بارداری

همانطور که گفته شده روش‌های ذکر شده همچون شکر و غیره، روش‌های تأئید شدۀ علمی برای تشخیص بارداری در منزل نیستند. بنابراین لازم است روش‌های مناسبی را شناخته و انجام دهید.ما در ادامه روش های مطمعنی تری که شما میتوانید جواب بارداری در منزل را با آنها متوجه شوید، آورده ایم.

کیت تست تشخیص بارداری در خانه (بی بی‌چک)

به طور کلی مطمئن‌ترین راه برای تشخیص بارداری، انجام آزمایش خون بارداری و سونوگرافی است. در کنار این روش‌ها اگر قصد دارید ابتدا در خانه و از طریق یک روش تشخیص در منزل از بارداری خود مطلع شوید، می‌توانید از کیت تست‌های تشخیص بارداری (بی بی چک) که در داروخانه‌ها موجود هستند استفاده کنید. در حقیقت تنها تست قابل اعتمادی که می‌توانید در منزل از آن استفاده کنید، همین کیت‌های تشخیص بارداری داروخانه‌ای هستند.

اگرچه استفاده از کیت‌های داروخانه‌ای قابل اعتمادتر از سایر روش‌های خانگی هستند. اما با این روش‌ نیز نمی‌توان به طور قطعی بارداری یا عدم بارداری یک شخص را تأیید کرد؛ زیرا درصدی خطا دارند. از طرفی دیگر برای استفاده از این تست‌ها و مشاهدهٔ نتیجهٔ دقیق‌ باید چندین هفته و در برخی موارد یک الی دو ماه از قاعدگی خود عقب افتاده باشید.

هرچند تست‌های بارداری داروخانه‌ای ادعا می‌کنند که حدود ۹۹ درصد تشخیص قطعی دارند. اگر برای استفاده از این تست‌ها سعی کنید از اولین ادرار خود در روز استفاده کنید، نتیجهٔ بسیار خوبی خواهید گرفت. از این جهت که در ادرار افراد باردار به  هنگام صبح و در صورت ناشتا بودن، غلظت «هورمون گنادوتروپین جفت انسان» در بالاترین سطح قرار دارد.

در ویدیو زیر هر آن چیزی که شما برای استفاده از بی بی چک نیاز دارید گفته شده است پس ویدیو زیر را از دست ندهید.

دمای پایه بدن

دمای پایهٔ بدن یعنی دمای بدن یک فرد هنگام بیدار شدن از خواب و قبل از آنکه شروع به فعالیت کند. بلافاصله پس از تخمک گذاری، «پروژسترون» تولید شده در بدن باعث بالا رفتن دمای بدن و گرم شدن آن می‌شود و قبل یا بلافاصله پس از اینکه خونریزی شروع شود، به طور معمول سطح «پروژسترون» کاهش یافته و دماد بدن نیز کم می‌شود. اما هنگامی که یک زن باردار باشد، دمای بدن او پس از دورهٔ قاعدگی نیز بالا می‌ماند و کاهش نمی‌یابد. به این ترتیب در بیشتر اوقات اگر دمای بدن فردی پس از قاعدگی کم نشود، ممکن است باردار باشد.

تشخیص بارداری در روزهای اول به روش سنتی

برخی از افراد بر این باور هستند که می‌توان برای تشخیص بارداری در روزهای اول از روش‌های سنتی استفاده کرد. آنها مدعی هستند که تست بارداری خانگی دقیق است و می‌توان به آن اعتماد کرد. در صورتی که هیچ کدام از روش‌های سنتی همانند تست بارداری خانگی بانمک، شامپو و… از نظر علمی تأیید نشده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تست با نمک
  2. تست قند و شکر
  3. تست جوش شیرین
  4. تست شامپو
  5. تست خمیردندان
  6. تست با لکه بر لباس
  7. تست با سرکه

تست نمک

نمک یکی از اقلام ضروری موجود در هر خانه‌ای است و آزمایش تست بارداری به وسیلهٔ نمک یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص بارداری است. برای استفاده از این روش ابتدا باید ادرار خود را در یک ظرف جمع آوری کنید، سپس یک قاشق نمک به آن اضافه کنید. اگر مخلوط به دست آمده ظاهری مانند پنیر و سفید رنگ داشت، نشان دهندهٔ این است که شما باردار هستید در غیر این صورت باردار نیستید.

تست بارداری به وسیلهٔ نمک

تست شکر

این روش را می‌توانید مانند تست نمک امتحان کنید به این صورت که مقدار مساوی از شکر و ادرار را در ظرفی مخلوط کنید. چند دقیقه صبر کنید و مخلوط را کنار بگذارید. اگر بعد از چند دقیقه شکر در ادرار حل شد یعنی باردار نیستید. اما اگر شکر به شکل یک توده دربیاید یعنی باردار هستید.

تست جوش شیرین

برای امتحان این روش می‌توانید مقداری جوش شیرین را به ادراری که در یک ظرف جمع آوری کرده‌اید افزوده و چند دقیقه صبر کنید. در این روش «هورمون گنادوتروپین» در ادرار باعث واکنش می‌شود. اگر بعد از چند دقیقه جوش شیرین مخلوط شده با ادرار هیچ واکنشی نشان نداد به این معنی است که شما باردار نیستید، اما اگر حباب زد و حالتی مانند ترک خوردگی پیدا کرد به این معنی است که شما باردار هستید.

تست شامپو

برای استفاده از تست شامپو ابتدا ادرار خود را در ظرفی جمع آوری کنید، سپس در ظرفی دیگر کمی شامپو را با آب مخلوط کرده تا کف کند. ادرار را به مخلوط شامپو اضافه کرده و کمی صبر کنید. طبق مشاهدات، ترکیب «هورمون گنادوتروپین جفت انسان» با شامپو نوعی گاز تولید می‌کند. بنابراین در صورتی که  مخلوط ادرار و شامپو کف کرد و به گاز تبدیل شد به این معنی است که شما باردار هستید اما اگر هیچ واکنشی را مشاهده نکردید، باردار نخواهید بود.

تست خمیر دندان

برای انجام این تست نیاز به کمی خمیر دندان سفید رنگ دارید. ابتدا دو قاشق غذاخوری از خمیر دندان سفید را در ظرفی ریخته و کمی از ادرار خود را به آن اضافه کنید. به گفتهٔ برخی افراد، هنگامی که مواد موجود در خمیر دندان با «هورمون گنادوتروپین جفت انسان» ترکیب شود، تغییر رنگ می‌دهد. بنابراین اگر رنگ خمیر دندان آبی شود، یعنی نتیجهٔ تست مثبت بوده و شما باردار هستید. در غیر این صورت باردار نخواهید بود.

تست بارداری به وسیلهٔ خمیر دندان

تست سفید کننده لباس (لکه بر)

برای استفاده از این روش باید مانند روش‌های قبل، ادرار خود را در ظرفی جمع کرده و سپس به اندازهٔ ادرار، مایع سفید کننده به آن اضافه کنید. حدود ۳ الی ۵ دقیقه صبر کنید و مخلوط را دستکاری نکنید. بر اساس باور افرادی که این روش را توصیه می‌کردند، «هورمون گنادوتروپین جفت انسان» با سفید کننده واکنش نشان داده و کف می‌کند. بنابراین اگر ترکیب ادرار با سفید کننده کف کرد به این معنی است که شما باردار هستید. اما به خاطر داشته باشید که ترکیب ادرار زنان غیر باردار نیز ممکن است همین نتیجه را نشان دهد.

 بنابراین، این روش کمتر از سایر روش‌های نامبرده شده، توصیه می‌شود. نکتهٔ مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که هنگام استفاده از این روش حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنید. مواظب باشید دود و بخار حاصل از این ترکیب با صورت شما برخورد نکند، به دلیل اینکه استنشاق بخار حاصل از آن بسیار خطرناک است. همچنین باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان مستقیماً داخل ظرفی که در آن مایع سفید کننده ریختید ادرار نکنید، زیرا بخار حاصل از این مواد پوست شما را تحریک می‌کند.

تست سرکه

نحوهٔ استفاده از این روش به صورتی است که باید ابتدا کمی از ادرار خود را به کمی سرکه اضافه کنید. سپس حدود ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید. در این روش نیز مانند تست خمیر دندان، سرکه با ادرار واکنش نشان داده و تغییر رنگ می‌دهد، پس اگر بعد از گذشت چند دقیقه شاهد تغییر رنگ این ترکیب بودید یعنی باردار هستید.

نتیجه تست ‌های بارداری سنتی در منزل

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، هیچ کدام از تست‌های بارداری در منزلی را که در این مقاله معرفی کردیم، مبنای علمی ندارند و هیچ تحقیق و پژوهشی تا کنون نشان نداده است که این روش‌های قدیمی، در تشخیص باردار بودن یا نبودن افراد مؤثر و دقیق هستند. این تست‌ها فقط بر اساس حکایت‌های قدیمی شنیده شده رایج شده‌اند و نتیجهٔ آنها توسط این مقاله تأیید و تکذیب نمی‌شود.

نتیجه مثبت و منفی کاذب تست بارداری در منزل

در ادامۀ این مطلب از مجموعه ۳۰ سیب نتایج مثبت و منفی کاذب تست‌های بارداری در منزل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نتیجه مثبت کاذب

گاهی اوقات ممکن است هنگامی که باردار نیستید، نتیجهٔ تست بارداری در منزل نشان دهندهٔ بارداری شما باشد. اگرچه این مورد به ندرت اتفاق می‌افتد، اما این نتیجه به عنوان مثبت کاذب شناخته می‌شود. دلیل این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد زیرا برخی اوقات فردی که از تست بارداری در منزل استفاده می‌کند، شرایط مناسبی ندارد. به این ترتیب نتیجهٔ تست مثبت کاذب می‌شود.

اگر پس از اینکه تخمک بارور شده به دیوارهٔ رحم چسبید، جنین خود به خود سقط شود. همچنین اگر بلافاصله پس از مصرف داروهای کمک باروری، تست بارداری را انجام دهید، ممکن است نتیجهٔ تست بارداری مثبت کاذب شود. در برخی موارد نیز مشکلاتی مانند حاملگی خارج از رحم، یائسگی و مشکل تخمدان‌ها باعث می‌شود که نتیجهٔ تست بارداری در منزل کاذب باشد.

منفی کاذب

گاهی اوقات نیز ممکن است واقعاً باردار باشید در حالی که تست بارداری در منزل به شما نتیجهٔ منفی را نشان دهد. این نتیجه به عنوان منفی کاذب شناخته می‌شود. در برخی موارد ممکن است با عدم رعایت چند نکتهٔ ساده، از تست بارداری خود نتیجهٔ منفی کاذب بگیرید. اگر قبل از اینکه سطح «هورمون گنادوتروپین» در بدن شما به حد کافی نرسیده باشد و تست بارداری را خیلی زود انجام داده باشید، تشخیص نتیجهٔ آن کمی دشوار خواهد شد. پس بهترین کار این است که برای به دست آوردن دقیق‌ترین نتایج، سعی کنید تست بارداری را خیلی زودتر از زمان آن انجام ندهید.

بهترین زمان برای انجام تست بارداری در منزل دو الی چهار هفته پس از اولین روز عقب افتادن قاعدگی است. اگر فقط چند روز پس از عقب افتادن قاعدگی تست دادید و حس کردید جواب دقیقی نگرفته‌اید، می‌توانید یک هفته بعد دوباره تست را تکرار کنید. اگر نمی‌توانید تا این مدت صبر کنید بهترین کار این است که آزمایش خون بدهید. جواب آزمایش خون بارداری دقیق‌تر و سریع‌تر از سایر روش‌هاست.

بررسی نهایی

طبق نظر برخی افراد، بیشتر تست‌های بارداری در منزل تا حد زیادی دقیق هستند. اما تاکنون هیچ پژوهشی در رابطه با این موضوع انجام نشده و از نظر علمی توانایی تشخیص تست ‌بارداری در منزل صحت ندارد. برای استفاده از روش‌های تشخیص بارداری در منزل می‌توانید یک هفته بعد از عقب افتادن پریود، اقدام کنید. اما هر چه بیشتر صبر کنید نتیجهٔ تست دقیق‌تر خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که زمان تخمک گذاری افراد، هر ماه متفاوت است و طبیعی است که هر ماه در زمانی نامعلوم تخمک گذاری اتفاق بیافتد. به همین خاطر تخمک بارور شده در زمان‌های مختلف در رحم کاشته می‌شود. در نتیجه ممکن است از طریق تشخیص زمان تخمک گذاری نتوانید بارداری خود را ثابت کنید. اگر فکر می‌کنید تشخیص بارداری شما در این زمان ضروری است، می‌توانید از طریق سونوگرافی یا آزمایش خون بارداری یا عدم بارداری خود را ثابت کنید.

سؤالات متداول

چه موادی می‌توانند به تست بارداری در خانه کمک کنند؟

روش های خانگی تشخیص بارداری هیچ پایه علمی ندارند. به همین دلیل هم مشخص نیست چه عواملی روی آن‌ها اثرگذار هستند تا بتوان با کنترل متغیرها نتیجه درستی دریافت کرد.

آیا تست بارداری با جوش شیرین ممکن است؟

بله، انجام تست بارداری با جوش شیرین امکان‌پذیر است، اما توصیه نمی‌شود. هیچ مدرک علمی برای تأیید صحت این روش وجود ندارد و می‌تواند به راحتی تحت تأثیر عوامل دیگری مانند رژیم غذایی، سطح هیدراتاسیون و حتی زمان روز قرار گیرد.

بهترین راه‌های تشخیص بارداری در خانه چیست؟

بهترین روش تشخیص بارداری در خانه استفاده از کیت‌های تست بارداری خانگی است. این کیت‌ها بهتر از روش‌های سنتی تست خانگی بارداری هستند.

آیا تست بارداری خانگی با قند ممکن است؟

شما می‌توانید از قند و شکر برای تست بارداری در خانه استفاده کنید؛ اما این روش به صورت علمی تأیید نشده است و نتیجه درست و دقیقی ندارد.

کدام تست بارداری خانگی دقیق تره؟

روش های تشخیص بارداری در خانه از نظر علمی تأیید نشده‌اند و دقیق نیستند. در نتیجه نمی‌توان گفت که کدام شیوه دقیق‌تر است. تمام روش‌های تست حاملگی خانگی می‌توانند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرند و نتیجه اشتباهی بدهند. اما استفاده از بی بی چک میتواند دقیق ترین روش تست بارداری در خانه باشد.

چه عواملی روی نتیجه آزمایش بارداری در خانه اثر می‌گذارند؟

رژیم غذایی
میزان آب بدن
زمان روز
داروهای خاص
شرایط و مشکلات پزشکی و سلامتی

منابع:

mayoclinic

healthline

medicalnewstoday

۴۴ دیدگاه. Leave new

  • چند روز بعد این ازمایش جواب میده؟

    پاسخ
  • من تست بارداری باوایتکس وردم حباب زدالان یعنی تستم منفی؟؟؟

    پاسخ
  • سلام من چند روز خیلی حالت تهوع دارم و خیلی هم بی حوصله ام ۹هفته از زایمان می گذره امکان حاملگی مجدد وجود داره؟

    پاسخ
    • سلام برای افرادی که زایمان طبیعی کردن بهتره حداقل ۱۲ماه بعد از زایمان اقدام به بارداری داشته باشند نه زودتر.
      معمولا ۱۰هفته بعد از زایمان تخمک گذاری شروع میشه که احتمال بارداری هست.

      پاسخ
  • سلام من ۲۷تیر پریود شدم و بعد ۵روز پریودم تموم شد ینی روز اول مرداد پریود دیگه نبودم ۱۹مرداد و ۲۰مرداد جلوگیری نداشتم امکان بارداری هست و اینکه من ۲۱روز یکبار پریود میشم

    پاسخ
    • سلام . تا زمان تاخیر حداقل ۱۰ روزه در قاعدگی نمیتوان تصمیم قطعی گرفت . ولی به توجه به سیکل های ۲۱ روزه احتمال بارداری شما کم هست

      پاسخ
  • سلام خوب هستید
    من ی رابطه داشتم ولی دخولیتی رخ نداده
    و حتی هیچ آبی نیومده امکان برداری هست در حد مالش آلت با آلت بوده ولی هیچ دخولیتی نبوده
    لطفا سریع جوابمو بدید!

    پاسخ
  • سلام. در روز سوم قاعدگی رابطه داشتم متاسفانه بدون جلوگیری. قاعدگیم شش روز میشه. بعدش دچار عفونت شدم و کلا تغییراتی تو‌ یدنم اتفاق افتاده
    پریود ماه بعدیم فقط دو روز با خون ریزی زیاد شد. و مدام یک ماهه دچار لک بینی هستم.
    باتوجه به داشتن رابطه در روز سوم پریود احتمال حاملگی چند درصد هست ؟
    ممنون میشم از پاسختون

    پاسخ
    • سلام .درصد مشخصی نمیشه تعیین کرد. ولی در هر اقدام در صورتیکه هر دو طرف مشکل ناباروری نداشته باشن ۲۰-۲۵ درصد احتماال بارداری هست

      پاسخ
  • سلام
    من ۱۵ سالمه و هیچ رابطه ای با کسی نداشتم و پریود هم هر ماه میشم ولی بعضی اوقات کمر درد میگیرم یک هفته بعد از پایان پریودیم و زیر شکمم درد میگیره و ناحیه ی بالای نافم بزرگ شد و تو اینه که نگاه میکنم انگار مثل خانم های باردارم تپلم هستم شاید برای چربی باشه ..
    ولی نگرانم
    و تست شکر هم انجام دادم حل شد شکر
    و الان نمیدونم‌ دلیل کمر دردم در ناحیه سمت راست چیه ؟؟
    چرا اینجوری ام میترسم باردار باشم …

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من جلوگیری میکردم یعنی نمیزاشتم بریزه تو بیرون میریختیم و الان ۱ماه تموم شده ولی پریود نشدم امکانش هست باردار باشم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من یه تاریخی میک لاو داشتم ولی چیزی داخل نشده ولی بد ۲۰ روز بد اون تاریخ پریود شدم ولی الان ۲۰ روز از پریودی جدیدم گذشته و نشدم، ممکنه بد رابطه پریود شیم ولی ماه بد بفهمیم ک حامله ایم؟

    پاسخ
    • سلام . باید دید قاعدگی آخرتون آیا مثل قبلی ها بوده ؟ اگر بله که باردار نبودید ولی اگر احیانا کمتر بوده ، بهتره یه تست خون بارداری جهت اطمینان انجام دهید .

      پاسخ
  • وقتی باکسی رابطه نداشتی چرا بترسی که باردار باشی عجب

    پاسخ
  • سلام من ۳ ماهه اقدام به بارداری کردم ولی تو ماه سوم از وقتی که پریودم تموم شده سر سینه هام درد میکنه انگار دوتا وزنه اویزون کردم.امروز بیبی چک زدم منفی شد امکان بارداری هست؟؟

    پاسخ
  • سلام فرزند من سه ماهشه و کلا شیر خودم رو میخوره جلوگیری با کاندوم انجام دادم الان یک ماهی میشه پریود نشدم ایا امکان بارداری وجود داره؟

    پاسخ
    • سلام . به علت شیردهی ، در اوایل احتمال جا به جایی زمان قاعدگی وجود دارد . ولی بهتر است تست بارداری را انجام داده و در صورت منفی بودن به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید .

      پاسخ
  • ایا کسی ک سقط کرده تا حدود چند ماه دوباره حامله میشود

    پاسخ
  • سلام من هشت روز پیش رابطه داشتم برای بارداری میتونم روز نهم یا دهم آزمایش بدم برای مثبت بودنش

    پاسخ
    • سلام . بهتر هست تا تاخیر حداقل ۱۰ روزه صبر کنید تا در صورت بارداری ، میزان هورمون به حد قابل اندازه گیری در خون برسه .

      پاسخ
  • سلام ببخشید من الان ۲۰ردز از موقه پریودیم رو شده ولی پریودی ندارم جاش یه چیز حالت چرک بدن تو واژنم هست در ضمن شوهرم ضعیفه والان سه سال بر بارداری اقدام کردیم ولی نشده در ضمن سه دوره پریودیم نامنظم بوده به نظر شما من باردارم

    پاسخ
    • سلام . لطفا جهت اطمینان از بارداری ، از تست های بارداری استفاده کنید . جهت چرک و عفونت نیز حتما به پزشک مراجعه کنید تا داروی لازم را دریافت کنید .

      پاسخ
  • سلام من رابطه مقعدی داشتم و دختر هستم آره رابطه از پشت احتمال بارداری دارد ؟

    پاسخ
  • من ماه قبل رابطه داشتم و چون نزدیک پریودیم بود جلوگیری نکردم واون ماه دیرتر از هر ماه پریود شدم و بعد پریودی لک بینی رو داشتم تا پریودی این ماهم و این ماه ۲۲شهریور پریود شدم و هنوز لک بینی خیلی زیاد دارم علت چیه بعنی باردارم

    پاسخ
    • سلام . در صورت وقوع خونریزی قاعدگی ، احتمال بارداری بسیار کم است . لطفا به پزشک جهت معاینه و در خواست سونوگرافی و دارو مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام من ماه قبل رابطه داشتم ولی توش نریخت .این ماه تایم پریودیم لک قهوه‌ای دارم الآنم خونریزی قهوه‌ای یا قرمز تیره که هم کمه هم قطع میشه احتمال بارداری هست ؟

    پاسخ
  • سلام من بچم ده ماهشه اصلا پریود نشدم الان احساس میکنم یه چیزی تو شکمم هست تست دادم مثبت بود یعنی حاملم

    پاسخ
    • سلام . بله . ممکن هست قبل از شروع مجدد قاعدگی ، تخمک گذاری شروع شده باشد . جهت تشخیص قطعی لطفا از تست خون بارداری استفاده کنید

      پاسخ
  • سلام من یک هفته و نیم تقریبا دو هفته پریودم عقب افتاد و ی هفته گذشت صبح خیلی یهویی حالت تهوع و معده درد گرفتم ۷ روز این حالت رو دارم بعضی وقتا پهلو هام درد میگیره بعضی وقتا پهلو راست بعضی وقتا پهلو چپ اکثرا صبح ها حالت تهوع دارم حس میکنم اشتهام زیاد شده و حس سنگینی تو شکم و معده دارم بعد یکی دو هفته عقب افتادن پریود خونریزی داشتم ولی اول لکه بود بعد روز دوم بیشتر شد اما بقیه روزا در حد لکه این دوره پریودی ۳ روز بود امکان بارداری هست؟

    پاسخ
    • سلام . بله به علت لکه بینی احتمال بارداری وجود دارد . لطفا جهت اطمینان تست خون بارداری را انجام داده و در صورت مثبت بودن به ماما و یا پزشک متخصص زنان جهت دریافت دارو برای خونریزی و انجام مراقبت های بارداری مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من تقریبا ۱۵ روز پیش پریودیم تموم شد آخرین روزش رابطه مقعدی داشتم الان دو سه روزه لکه های قهوه ای از واژنم خارج میشه علتش میتونه حاملگی باشه؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من دو روز آخر پریودیم بود یعنی در حد لکه بود همون دو روز رو رابطه داشتم بدون محافظت و الان از وقت پریودیم گذشته امکان بارداری هست؟

    پاسخ
    • سلام . امکانش کم هست ولی بستگی به نوع سیکل قاعدگی شما نیز دارد . در صورت تاخیر حداقل ۱۰ روزه ، از تست های بارداری استفاده کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

سایر مقالات دسته ‌ بارداری :
بارداری